| کد خبر: 232330 |

هموار شدن مسیر تجارت دریایی و بندری کشور با رفع تحریم‌ها

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مسیر تجارت دریایی و بندری کشور در صورت رفع تحریم‌ها، هموار می‌شود.

تین نیوز

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مسیر تجارت دریایی و بندری کشور در صورت رفع تحریم‌ها، هموار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل روغنی گلپایگانی با تاکید بر‌اینکه دولت باید در حوزه تصدی‌گری و خصوصی‌سازی جدی‌تر عمل کند و بخش خصوصی مورد توجه بیشتری قرار گیرد، اظهار داشت: باید با ایجاد مزیت برای بخش خصوصی، فعالیت‌ها به فعالان اقتصادی واگذار و در عین حال با حمایت و پشتیبانی از آنها، زمینه فعالیت از سوی دولت مهیا شود.

وی ادامه داد: اگر هدف دولت، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است باید دولت بتواند اعتماد بخش خصوصی را جذب کند و همان حمایتی که از دستگاه‌های دولتی مدنظر قرار گیرد، از بخش خصوصی نیز انجام شود.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در حال حاضر موانع پیش‌پای بخش خصوصی وجود دارد، عنوان کرد: ضرورت دارد، تدابیر لازم در بخش واردات کالا، مسائل بانکی، امور بیمه‌ای و تامین اجتماعی، اندیشیده شود تا شرایط مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در بنادر کشور فراهم شود.

وی افزود: بنادر یک فرصت ویژه برای اقتصاد هر کشور است و کشورهای مختلف دنیا که از این مزیت برخوردار هستند، توانسته‌اند به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کرده و شرایط مطلوب‌تری را برای اقتصاد خود رقم بزنند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تحریم هم فرصت و هم تهدید است، اظهار داشت: جریان تحریم و افزایش نرخ ارز، شرایط متفاوتی را برای حوزه تولید رقم زد و به طور حتم رفع تحریم‌ها می تواند، تعامل تجاری اقتصاد و به ویژه بنادر ایران با دنیا را افزایش دهد و به طور حتم گذر از این تنگنای اقتصادی می‌تواند آینده روشن‌تری را برای بخش خصوصی ترسیم کند.

 به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، روغنی گلپایگانی ادامه داد: تحریم، فعالیت بنادر ایران را سخت کرده است و رفع تحریم‌ها، مسیر تجارت دریایی و بندری ایران با دنیا را هموار می‌کند و هزینه‌ها را در حوزه بندری و دریایی و نیز اقتصادی کشور، کاهش می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.