| کد خبر: 247857 |

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته:

نیمی از لکوموتیوهای ناوگان ریلی کشور متوقف است

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته تاکید کرد: از ۹۰۰ لکوموتیو موجود در کشور هم اکنون ۴۵۰ لکوموتیو متوقف است.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته تاکید کرد: از ۹۰۰ لکوموتیو موجود در کشور هم اکنون ۴۵۰ لکوموتیو متوقف است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بابک احمدی درباره علت کاهش سرعت سیر قطارها در شبکه ریلی کشور گفت: اصلی ترین علت این موضوع و توقف لکوموتیوها تخصیص نیافتن اعتبارات است چراکه منابع تعهد شده به راه آهن تاکنون تعلق نگرفته و حدود ۲۰۰ لکوموتیو گرم موجود نیز متوقف شده است.

وی با بیان اینکه شرکت راه آهن نیز قادر به نگهداری ناوگان نیست، اظهار داشت: این توقف ها باعث شده لکوموتیو به اندازه کافی وجود نداشته باشد و برای برون رفت از این وضعیت، دولت باید منابع مورد نیاز را تخصیص دهد تا لکوموتیوهای متوقف شده فعال شود، البته این راه حل به صورت موقتی و مثل مسکن است.

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در پاسخ به این سوال که چرا امسال با این مشکلات مواجه شده ایم، تصریح کرد: از سه سال پیش این مشکلات موجود بود، اما امسال سیر صعودی بیشتری به خود گرفته است و سالی ۵۰ لکوموتیو به علت تأمین نشدن قطعات و نگهداری از چرخه فعالیت خارج می شد، اما الان که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لکوموتیو خارج شده فشار بیشتری احساس شده است.

به گفته احمدی، هم اکنون ۵۰۰ لکوموتیو گرم و فعال در شبکه موجود است که شامل ۲۳۰ لکوموتیو باری، ۱۳۰ لکوموتیو مسافری و تعدادی لکوموتیو مانوری است و کل لکوموتیوهای کشور ۹۰۰ دستگاه است که ۴۵۰ دستگاه آن متوقف است.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۵۰ دستگاه متوقف، ۲۰۰ لکوموتیو در سه سال اخیر متوقف شده و مابقی سال هاست به علت نبود منابع کنار گذاشته شده، در صورتی که لکوموتیوها قدیمی نیست و قابل بازسازی و اورهال است.

به گفته رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، ۳۰ درصد لکوموتیوهای باری متعلق به بخش خصوصی و ۷۰ درصد آن به همراه تمام ناوگان مسافری دولتی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.