| کد خبر: 259810 |

◄ روایت هولناک یک راننده کامیون از حادثه تونل شیرین سو

اگر نگاهی ویژه و توجه اورژانسی به مسئله آسفالت و روشنایی داخل تونل های بین راهی صورت نگیرد، انسان های بی گناه بیشتری راهی اورژانس‌ ها و بیمارستان ها و مصدوم یا تلف خواهند شد.

تین نیوز

هنوز مدت زمان زیادی از حادثه دلخراش تونل تنگه زاغ نگذشته است که روایت دیگری از خطراتی که در تونل های جاده ایجان رانندگان را تهدید می کند، مطرح شد.

به گزارش تین نیوز، اگرچه پس از حادثه آتش سوزی تانکر سوخت در تونل تنگه زاغ رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی به بیان مشکلات مختلفی که از مدت ها قبل در این تونل وجود داشت سخن گفتند، اما به نظر می رسد، این مشکلات زیربنایی فقط به تونل تنگه زاغ مختص نمی شود و بسیاری از تونل های کشور از مشکلات عدیده ای برخوردارند.

بیشتر بخوانید: رانندگان کامیون: زیرساخت تونل تنگه زاغ مشکل دارد

یکی از رانندگان کامیون در این زمینه به خبرنگار ما گفت: در بعد از ظهر یکی از روزهای تیر ماه در حد فاصل کوهین به طرف شهرستان منجیل اولین تونل (شیرین سو) که نسبت به بقیه تونل های نزدیک طویل و کم دید و تهی از هوای سالم تنفسی و مملو از دود و سیاهی است یک سواری کیا اپیروس با ۵ سرنشین در وسط تونل به علت نقص فنی و بریدن سگدست چرخ جلو، مجبور به توقف شد که خوشبختانه بدون اتفاق خاصی به کمک اهالی با بستن ورودی تونل و سوار کردن جلوی ماشین به پشت یک نیسان آبی به بیرون از تونل راهنمایی و انتقال داده شد.

ابراهیم علیاری در مورد علت این حادثه گفت: راننده سواری می خواست تکه کاشی کنده شده از دیواره تونل را با رد کند که با کمی انحراف به یکی از چاله های عمیق داخل تونل برخورد کرد و در اثر شدت ضربه وارده، سگدست بریده و جدا می شود.

وی افزود: اکثر تونل های قدیمی در دل کوه های سنگی ساخته شده است و دیواره همه آنها با سنگ های برجسته و زیبا تزئین شده اند و نیازی به کاشی کاری ندارند.

این راننده کامیوندار عنوان کرد: سنگ ها در جذب آب اطراف خود مشکل دارند و نمی توانند به خاطر دانه بندی مواد تشکیل دهنده شان، آب جذب کنند، حتی آب ملاتی که برای پشت کاشی ها استفاده می شود.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت: در نتیجه آب ملات بین کاشی و سنگ دیواره محبوس و در اثر تبخیر به تدریج از ملات خارج می شود و  به علت جذب نشدن آب توسط سنگ دیواره و گرد و غبار نشسته بر تن دیوار، چسبندگی نخواهد داشت و به مرور زمان بر اثر شدت ضربات وارده از طرف کامیون های عبوری با بار سنگین به کف و دیواره تونل، این کاشی‌کاری ها کنده و وسط تونل رها خواهد شد.

علیاری افزود:  متاسفانه اتفاقاتی شبیه اتفاقی که در تونل شیرین سو رخ داد اغلب مشاهده می شود و خدای ناکرده اگر این اتفاق در دل شب و شلوغی رخ بدهد چه فاجعه ای به بار خواهد آمد؟

این راننده کامیون تاکید کرد: آسفالت داخل تونل نام برده شده و کل مسیر حد فاصل کوهین به رشت (همچنین مسیر زنجان به میانه و تبریز) کلا از بین رفته و عوامل مراقبت از تونل ها به جای تعمیر و ترمیم آسفالت با کمک تیغه قسمت های خراب آسفالت را فقط صاف نموده اند و به حال خود رها کرده اند.

او عنوان کرد: پیشنهاد می شود به جای صرف هزینه و وقت جهت کاشی کاری تونل ها، آسفالت داخل تونل ها بازسازی و روشنایی آنها تامین شودتا زین پس شاهد اتفاقات ناگوار و فاجعه بار نباشیم.

علیاری گفت: اگر نگاهی ویژه و توجه اورژانسی به مسئله آسفالت و روشنایی داخل تونل های بین راهی صورت نگیرد، انسان های بی گناه بیشتری راهی اورژانس‌ ها و بیمارستان ها و مصدوم یا تلف خواهند شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    راننده محترمی که این چنین دلسوزانه این ایراد را دیدی و تحلیل کردی و گزارش کردی، خدا به وجودت برکت بده. عمرت پربرکت و بلند. دمت گرم جوونمرد.

  • ناشناس 0 0

    وای چقدر هولناک
    سگدست بریده

  • Mohamad byat 0 0

    باسلام لطف کنید این مشکل مارابه گوش مسئولین مربوطه برسانیدازوقتی که دستگاه سپهتن مارابروزرسانی کردن خراب شده وحالا میگن باید دومیلیون و پانصد هزارتومان بدهیدیک قطعه ازآن بایدتعویض گرددخوب وقتی شرکت طرف قرارداد سپهتن عوض شده وبه صاایران واگذارشده ماچرابایدضرر و زیانشوبدیم

  • حسین علیدادی 0 0

    اداره راه فقط در تصویرخوب عمل می‌کند مثلا در زمستان چندتا برف روبی آنم وسط فلان اتوبان در جادهای عیر اتوبان هرگز که دوربین صدا سیما قشنگ بگیرشان

  • مسعودرضایی m 0 0

    سه نسل ازخانواده راننده بیابونیم دولت جمهوری اسلامی ی دوچرخه هم به مانداده.