| کد خبر: 258519 |

لزوم اجباری شدن مقررات ابعاد و اوزان مجاز برای کامیون ها:

◄ سونامی ویرانی و خرابی جاده ها به دلیل حمل بارهایی با تناژ بالا

فعالان بخش حمل و نقل کالای جاده ای با توجه به اجباری شدن رعایت مقررات ابعاد و اوزان مجاز توسط ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر ارمنی در ورود و تردد در قلمرو کشور را اقدامی درست توصیف کرده و خواستار تعمیم آن به ناوگان داخلی شدند.

تین نیوز

فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا با توجه به اجباری شدن رعایت مقررات ابعاد و اوزان مجاز تردد توسط ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر ارمنی در ورود و تردد در قلمرو کشور را اقدامی درست توصیف کرده و خواستار تعمیم آن به ناوگان داخلی شدند.

به گزارش تین نیوز ،  ابراهیم علیاری عدم رعایت مقررات ابعاد و اوزان  مجاز از سوی ناوگان داخلی را حاصل نگاه سیاسی به حمل و نقل دانست و گفت: چرا باید رعایت و اجرای مقررات ابعاد و اوزان برای ناوگان خارجی اجباری و برای ناوگان داخلی اختیاری باشد؟

وی در شبکه های اجتماعی بیان کرد: مگر ناوگان داخلی فامیل جاده هاست یا روی هوا حرکت می کند که با تناژ بالا به زیرساخت ها آسیب وارد نشود؟ مگر ناوگان خارجی چند بار در ماه یا سال وارد کشور می شود؟

علیاری تاکید کرد: این همه ویرانی و خرابی جاده ها و زیر ساخت ها،  این همه افزایش مصرف سوخت در اثر حمل بار اضافی، این همه اتفاقات و تصادفات ناگوار منجر به فوت و نابودی خانواده ها در اثر خرابی جاده ها و فرسودگی ناوگان دیگر بس نیست تا مسئولان به خود بیایند و از خواب غفلت بیدار شوند؟

بیشتر بخوانید:

این راننده کامیون افزود: مگر حمل بار اضافی چقدر برای دولت یا رانت خواران سود دارد که این همه خسارت و ویرانی در مقابل آن عددی نیست و صبر و شکیبایی به خرج می دهند؟ یا شاید کلا منافع شخصی نسبت به منافع ملی آنقدر ارجحیت دارد که به مسئولان اجازه اجرای این مقررات را نمی دهد.

او ادامه داد: سرعت و حجم خرابی و نابودی جاده ها و شریان‌ های اصلی نسبت به بازسازی و تعمیر آنها به قدری بیشتر و بزرگ است که اصلا قابل مقایسه با هم نیستند.

علیاری گفت: این سونامی ویرانی و خرابی جاده ها در اثر بارهایی با تناژ بالا به قدری با سرعت تمامی راه های کشور را در می‌نوردد که باور کردنی نیست و فکر نمی کنم که اگه همین طوری بدون ایجاد مانع ادامه پیدا کند به زودی اثری از جاده ها و آسفالت در کشور ایران پیدا شود.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا افزود: به نظر می رسد در مورد جاده ها دچار پسرفت شده و مرتجع هستیم و به زودی خاطره جاده ابریشم را با حمل کالاها توسط زنجیره های اسب و قاطر و الاغ در جاده های گلی و شنی زنده خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • میرزا ابول دراز 1 0

    اینقدر سرعت خرابی بالاست مه مسیر 1000کیلومتری را وقتی در هفته میرویم و دفعه بعدی میرویم اصلا انگار جاده هفته قبل یجور دیگه بوده ،شکل و درصد دست انداز و مقدارش بشدت طی یکهفته زیادتر شده

  • رضا 1 0

    سلام واقعا برنامه خوبی .هم استحلاک رو کامیون هم لاستیک شکستن فنر.ضعیف کردن ترمز باعث حادثه .خرابی جاده.هم از نظر اقتصادی هرکامیون ۴تن .بین ۴تا کامیون یکی هم بار گیرش میاد .

  • مهدی 1 0

    سلام تشکر از مسوالین ‌واقعا کار خوبی انجام میدن به داد کامیون داران برسن کمرشن برید از خرج لاستیک .موتور.فنر.تناژ پاین به نفع همه

  • ناشناس 1 1

    همه جا دنیا تناژ قانونی است تریلی۴۰ است .وایران این همه قدرت .پیشرفت شده مثل عراق .

  • ظفرعظیمی مهر 3 0

    مقصرتخریب جاده ها مدیریت کل سازمان حمل ونقل استان یزد است که قدرت مقابله با زیاده خواهی کارخانجات کاشی اردکان و یزد ندارد اکثر بارهای کاشی هفت هشت تن اضافه تناژ دارند متاسفانه جاده های منتهی به مرز ها را هم همین محموله های کاشی یزد واردکان میبد مهریز تخریب کرده اند راهور کرمانشاه مجبور شد بارهای کاشی را کنترل تناژ کند و پلیس راه تریلی های کاشی را به پارکینگ هدایت میکند.

  • ناشناس 2 0

    زمان قدیم لاستیک تا اخرین لحظه کار میکنه .الان ۵۰درصد میترکه به خاطر تناژ بالای قبلا کامیون ۴۰تن تک محور۳۸تن اینا کجا الان کجا تک ۴۴تن بار میزنه

  • علی محمد بهرامیان کامیوندار خود راننده 2 0

    در اینکه وزن زیاد باعث تسریع درخرابی جاده ها شده هیچ جای شکی نیست و اینکه منافع سازمان ودولت ایجاد می کند برای فرار از عادلانه کردن نرخ حمل ونقل واجحاف به کامیوندارن به قانون اضافه تناژ تن بدهد انهم جای بحث دارد که وقت دیگر اما ایا دولت اینهمه مالیات عوارض وهزینه از ‌کامیوندار بابت تعمیر ونگهداری ونوسازی گرفته ومیگیرد که اخریش اضافه کردن ارزش افزوده جهت هزینه در جاده بود خدایی وپیغمبری وجدانی چند ساله جاده های ما نوسازی نشده اصلا حرف ما غیر قابل قبول خودت دولت بفرمایند عمر مفید جاده چند ساله وکدام جاده در موعد مقرر نوسازی شده فقط خواهشا کم کاری اداره راه ومسئولین مربوطه را گردن تحریم وامریکا و شیطان بزرگ وکمبود دلار نیندازید حقیقت رو به مردم بگید دنبال دیوار کوتاه راننده نگردید عوارض واضافه عوارض به موقع توسط راننده پرداخت شده عوارضی ها هم هنوز نرسید پیامک میفرستند چون میخوای بیای عوارض ازت گرفتی اظهارنامه ها هم هیچ کس مثل کامیوندار پرداخت نمیکنه خب دیگه مشکل کجاس خواهشا یه نگاهی هم ترک فعل کنندگان بیندازید تشکر

  • رضا 2 0

    کی برنامه اش اجرا میشه از شر۴۴تن راحت میشیم

  • علی 1 0

    تشکر فراوان از اقایان تین نیوز .ابراهیم علیاری .برنامه خوبی .به نفع دولت وکامیون دار

  • اشنا 0 0

    تاپلیس راه تو گردنه ها وای میایستدند واز رانندگان سنگین که بابارتناژ بالا رشوه دریافت میکنند همین داستان ادامه دارد وحتی کاری به مناطق حادثه خیز هم ندارند نقاطی درجاده ها وجود دارد که ماهی چندین تصادف منجر به فوت ویا خسارت های جبران ناپذیر می شود که بانصب علائم راهنمایی رانندگی میشود این مشکلات رفع کرد ولی هیچ اقدامی نمی شود فقط پلیس همان نقطه مستقر میشود ونظاره گراست ودنبال این است که کدام ماشین سنگین بابارتناژ بالا تردد میکندو..؟

  • راننده 0 0

    تازه یه کامیون اف اچ ۴۷تن بار زده میگه ۴۴ قدیمی شده از بندر امام به شیراز .

  • کامیون دار 1 0

    ۹۵ درصد کامیوندارن ازکارش سر درنمیارن فک میکنه بار اضاف بزنه سودش بیشتره.نمیدونه همش ضرر .فقد به نفع پیمانکار است دارن کار میکنن.ای مردم خواب فکرتن روشن کنید از نادانی دور شوید