| کد خبر: 246663 |

افزایش ۲۸.۴ درصدی واردات بنادر عمان در سال جاری

کالاهای وارداتی از طریق بنادر عمان در پنج ماهه نخست امسال با 28.4 درصد افزایش به 15.7 میلیون تن در مقایسه با 12.2 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

تین نیوز

کالاهای وارداتی از طریق بنادر عمان در پنج ماهه نخست امسال با 28.4 درصد افزایش به 15.7 میلیون تن در مقایسه با 12.2 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

به گزارش تین نیوز،  کالاهای وارداتی از طریق بنادر عمان در پنج ماهه نخست امسال با 28.4 درصد افزایش به 15.7 میلیون تن در مقایسه با 12.2 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

 ارزش واردات کالا از طریق بنادر گمرک دریایی در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن سال جاری به 4.1 میلیارد ریال عمانی (10.65 میلیارد دلار) رسید که نسبت به سال گذشته 37.4 درصد افزایش نشان می دهد.

 مرکز ملی آمار عمان اعلام کرد، ارزش واردات از طریق بنادر دریایی 67.6 درصد از ارزش کل واردات را به طور کلی تشکیل می دهد.

واردات کالا به سلطان نشین از طریق کلیه بنادر دریایی و غیردریایی طی مدت یاد شده با 21.7 درصد افزایش به حدود 6.1 میلیارد ریال (15.84 میلیارد دلار) از 5 میلیارد ریال (13 میلیارد دلار) رسیده است.

شبکه اصلی بندر تجاری شامل بندر صحار، بندر صلاله و بندر دقم است. همچنین بندرهای کوچکتری در ولایت های سویق، شیناس و خسب وجود دارد و بندر سلطان قابوس در استان مسقط برای خدمت به بخش گردشگری تعیین شده است.

بنادر دریایی عمان توانایی های خود را برای تقویت تحرک اقتصادی و قابلیت های واردات و صادرات را افزایش داده اند، در حالی که بندر دقم آماده بهره برداری از جرثقیل های اتوماتیک و عملیات کاملاً اتوماتیک است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.