| کد خبر: 244889 |

رشد 103درصدی تجارت ایران و ازبکستان

در سال قبل 776 هزار و 137 تن کالای غیر نفتی به ارزش 517 میلیون دلار بین ایران و ازبکستان تبادل شد که نسبت به مدت مشابه 103درصد رشد داشته است.

تین نیوز

سخنگوی گمرک  گفت: در سال قبل 776 هزار و 137 تن کالای غیر نفتی به ارزش 517 میلیون دلار بین ایران و ازبکستان تبادل شد که نسبت به مدت مشابه 103درصد رشد داشته است.

سید روح الله لطیفی،  همزمان با سفر رئیس مجلس کشورمان به ازبکستان در خصوص روابط تجاری دو کشور اظهار داشت: در سال 1400 بیش از  776 هزار تن کالا به ارزش 517 میلیون دلار بین ایران و ازبکستان تبادل شد که نسبت به مدت مشابه 103 درصد رشد داشته است.

وی افزود: سهم صادرات کشورمان به ازبکستان از این میزان تجارت 714 هزار و 491تن کالا به ارزش 402 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه با رشد 146 درصدی همراه بوده است.

لطیفی در  خصوص میزان واردات از ازبکستان گفت: 62 هزار تن کالا در سال گذشته به ارزش 115 میلیون دلار نیز از ازبکستان وارد کشورمان شده که 26 درصد نسبت به مدت مشابه، رشد داشته است.

لطیفی در خصوص کالاهای صادراتی ایران به ازبکستان توضیح داد: لبنیات، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، قیر، روغن پایه، مواد معدنی، مواد پترو پالایشگاهی، مواد شیمیایی، محصولات بهداشتی، لوله و پروفیل، لوازم خانگی، پارچه، کف پوش، محصولات آهنی، ماشین آلات صنعتی و مبلمان از عمده ترین کالاهای صادراتی ایران به ازبکستان هستند.

لطیفی در خصوص عمده کالاهای وارداتی از ازبکستان گفت: انواع نخ، پنبه، ابریشم، پارچه، حبوبات، ارزن و کائولن از جمله کالاهای اصلی واردات از ازبکستان بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص تجارت ایران با ازبکستان در سه ماه نخست امسال توضیح داد: در فصل بهار امسال  46 میلیون و 350 هزار دلار کالا از ایران به ازبکستان صادر شد و در این مدت 14 میلیون و 150 هزار دلار کالا از ازبکستان به ایران وارد شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی سخنگوی گمرک

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.