اتصال ازبکستان به اروپا و جنوب آسیا با تقویت شبکه های حمل و نقلی
وزارت حمل و نقل ازبکستان با ساده سازی مقررات حمل و نقل بین المللی بار با ایران و ترکمنستان موافقت کرده است.
وزارت حمل و نقل ازبکستان با ساده سازی مقررات حمل و نقل بین المللی بار با ایران و ترکمنستان موافقت کرده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، این امر موضوع مهمی است زیرا ازبکستان یک کشور محصور در خشکی محسوب می شود و برای تجارت به کشورهای همسایه و مجاور وابسته است.
ازبکستان که یکی از لیبرال ترین کشورهای آسیای مرکزی است، سال گذشته موافقت نامه های تجاری گسترده ای را با اتحادیه اروپا و بریتانیا امضا کرد.
ازبکستان به دنبال تجارت با جنوب آسیا به ویژه هند است و باید حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی خود را بهبود بخشد.
محصولات ازبکستان از طریق جاده یا ریل از غرب به بندر ترکمن باشی در ترکمنستان منتقل میشوند و از آنجا می توان آنها را به بندر باکو در آذربایجان، گرجستان، ترکیه و اتحادیه اروپا حمل کرد و یا اینکه از طریق کریدور شمال-جنوب (همان نوستراک) به بنادر شمالی ایران (بندر انزلی، بندر امیرآباد) و از آنجا به سمت بندر بندرعباس و چابهار در جنوب ایران منتقل و در نهایت از آنجا کالاها را به خاورمیانه، شرق آفریقا، هند و جنوب آسیا هدایت کرد.
برنامه هایی نیز برای سازماندهی حمل و نقل زمینی با ترکیه در امتداد کریدور ازبکستان - ترکمنستان - ایران در جهت کاهش هزینه های حمل و نقل جاده ای وجود دارد.
علاوه بر این، رانندگان ازبک می توانند در یک فرآیند بسیار ساده ویزای ترکمنستان را دریافت کنند.
ازبکستان و ایران همچنین توافق کردند که حمل و نقل جاده ای کالا از بندر چابهار ایران به ازبکستان و همچنین از طریق ازبکستان در مسیر چین-اروپا را ساماندهی کنند.
چندی پیش ازبکستان استفاده از مسیر افغانستان، پاکستان، بندر کراچی را برای ارسال محمولات خود به هندوستان را هم آزمود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.