| کد خبر: 243934 |

افزایش درآمد و سود خط کشتیرانی CMA CGM

در ۹ سپتامبر ۲۰۲۱، غول حمل و نقل کانتینری فرانسوی CMA CGM بر خلاف سایر خطوط کشتیرانی، هرگونه افزایش کرایه حمل را تا ۱ فوریه ۲۰۲۲ متوقف کرد.

تین نیوز

در ۹ سپتامبر ۲۰۲۱، غول حمل و نقل کانتینری فرانسوی CMA CGM بر خلاف سایر خطوط کشتیرانی، هرگونه افزایش کرایه حمل را تا ۱ فوریه ۲۰۲۲ متوقف کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، علت تصمیم CMA CGM ، اولویت دهی به روابط بلند مدت خود با مشتریان در مواجهه با وضعیت بی‌ سابقه در صنعت حمل و نقل، اعلام شد.

با این حال، سود و درآمد CMA CGM به ازای هر کانتینر حمل شده از آن زمان تا کنون افزایش یافته است.

یک سال پیش، آلفالاینر گزارش داده بود که ظرفیت ناوگان کشتی های تحت مالکیت و اجاره‌ای CMA CGM معادل ۳۰۱۲۱۶۸ تی ای یو است، در حالی که ظرفیت ناوگان فعلی اش به ۳۳۰۰۵۲۲ تی ای یو رسیده  است.

با وجود بزرگتر شدن ناوگان، تعداد کانتینر حمل شده توسط CMA CGM کمتر بوده بطوری که در قیاس با سه ماهه دوم سال۲۰۲۱ که ۵.۶۹ میلیون تی ای یو جابه‌جا کرده، این مقدار در سه ماهه اخیر، ۵.۳ میلیون تی ای یو رسیده است.

خط کشتیرانی CMA CGM کاهش حجم فعالیتش را به «ازدحام بنادر و پسکرانه های آنها که منجر به طولانی تر شدن ترانزیت تایم کشتی ها شده است» نسبت می دهد.

با تمام این اوصاف، مانند سایر شرکت‌های کشتیرانی بزرگ دنیا، رشد شگفت  آور درآمد و سود CMA CGM در حالیکه با محدودیت ظرفیت در مقابل تقاضاها مواجه بوده، از افزایش نرخ کرایه حمل ناشی شده است.

حالا سوال اینجاست که چگونه درآمد به ازای هر تی ای یو در زمانیکه تصمیم CMA CGM بر توقف افزایش کرایه ها مبتنی بوده، رشد داشته است؟

یکی از دلایل می تواند نرخ کرایه حمل های قراردادی باشد. لارس جنسن، مدیر عامل شرکت Vespucci Maritime در این رابطه اظهار داشته: به نظر می‌رسد رشد نشان‌داده ‌شده توسط CMA CGM ناشی از اولویت‌ دهی بیشتر به سمت مشتریان قراردادی باشد.

شرکت Xeneta در ۳۱ ماه می ۲۰۲۲ گفت که نرخ‌ های بلند مدت نسبت به سال قبل ۱۵۱ درصد افزایش یافته است.

 یکی دیگر از محرک های احتمالی رشد درآمد CMA CGM به ازای هر تی ای یو در طول دوره توقف افزایش نرخ کرایه حمل (spot-rate cap) به این دلیل است که با اعلام توقف افزایش نرخ کرایه ها، حجم بیشتری از کانتینرها برای حمل رزرو شده باشند.

با نگاه به آینده، خط کشتیرانی فرانسوی همان نگرانی های کلان را مانند بسیاری دیگر خطوط کشتیرانی دارد.

این گروه به دقت تحولات ژئوپلیتیک فعلی و پیامدهای آن بر چشم انداز کلان اقتصادی دنیا را زیر نظر دارد.

حتی اگر این گروه در مورد چشم انداز عملکرد مالی خود برای سال ۲۰۲۲ مطمئن باشد، شرایط فعلی و پیامدهای میان مدت و بلندمدت آن نامشخص باقی می ماند، چرا که افزایش شدید قیمت انرژی، همراه با تورم قیمت بسیاری از مواد خام، بر مصرف خرده‌ فروشی تاثیر می‌ گذارد و می‌ تواند بر وضعیت اقتصادی و چشم‌ انداز تجارت جهانی تاثیر منفی داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.