| کد خبر: 243756 |

ازبکستان، صادرات کالاهایش را از طریق پاکستان و بندر کراچی آغاز کرد

ترمینال کانتینری بین المللی پاکستان (PICT) موفق شد اولین محموله صادراتی ازبکستان را در بندر کراچی به کشتی بارگیری و به سمت بنادر هند اعزام کند.

تین نیوز

ترمینال کانتینری بین المللی پاکستان (PICT) که در کراچی توسط شرکت خدمات ترمینال کانتینری بین المللی (ICTSI) اداره می شود، موفق شد اولین محموله صادراتی ازبکستان را در بندر کراچی به کشتی بارگیری و به سمت بنادر هند اعزام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، بر اساس اعلام ICTSI، این موفقیت با همکاری استراتژیک بین ازبکستان و پاکستان که اخیرا روابط تجاری خود را توسعه داده و تقویت کرده اند، تأکید می کند.

این محموله از مبدا ازبکستان و از طریق جاده به بندر کراچی منتقل و از آنجا مقدمات صادرات آن به هند فراهم شد.

ترمینال کانتینری بین المللی پاکستان در کراچی امیدوار است که سایر کشورها نیز از این اقدام الهام گرفته و از مسیر تجاری پاکستان که مزایای ژئواستراتژیک منحصر به فردی را ارائه می دهد، استفاده کنند.

خرم عزیز خان، مدیر اجرایی PICT، گفت که ترمینال کانتینری بین المللی پاکستان در حال همکاری نزدیک با دولت پاکستان و شرکای تجاری برای ارتقای اقتصاد کشور است.

وی افزود: حمل و نقل اولین محموله ترانزیتی از ازبکستان به طور مثبت نشان‌ دهنده تلاش‌های ما برای ایجاد ارزش افزوده به خدماتی است که در بندر کراچی ارائه می‌کنیم.

 پیش از آنکه ازبکستان تصمیم به استفاده از بندر کراچی برای ترانزیت کالاهایش بگیرد، رایزنی هایی از سوی مقامات ازبک با مقامات بنادر ایرانی شهید رجایی و چابهار صورت گرفت، اما ظاهرا توفیقی در پی این گفتگوها و بازدیدها نبوده و طرف ازبک به سمت بنادر پاکستان متمایل شده است.

 در ماه فوریه ۲۰۲۲ نیز، PICT با موفقیت کشتی رو-رو JOLLY QUARZO متعلق به خط کشتیرانی ایتالیایی مسینا، را پذیرفت و عملیات آنرا انجام داد.

 پهلوگیری این کشتی، نشانه از سرگیری خدمات رو-رو در بندر کراچی پس از ۲۰ سال بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.