| کد خبر: 241258 |

افزایش نقش بندر باکو در کریدورهای بین‌ المللی

بندر باکو که اکنون انتظار می‌ رود نقش آن در کریدورهای بین‌ المللی افزایش یابد، می‌خواهد به یک مرکز لجستیکی منطقه‌ ای تبدیل شود.

تین نیوز

مرکز آموزشی بندر باکو با Escola Europea – Intermodal Transport که یک مرکز آموزشی اسپانیایی است، تفاهم نامه امضا کرده تا این بندر آذربایجانی در دریای خزر را از تجربیات بنادر اسپانیایی برای ایجاد یک هاب لجستیکی بهره مند سازد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، در سال‌های آتی، مرکز آموزشی بندر باکو با همکاری اسپانیایی ها روی استراتژی توسعه پایدار  بندر باکو تمرکز خواهند کرد.

بندر باکو که اکنون انتظار می‌ رود نقش آن در کریدورهای بین‌ المللی افزایش یابد، می‌خواهد به یک مرکز لجستیکی منطقه‌ ای تبدیل شود.

باکو در مسیر «میدل کریدور» که جایگزینی برای مسیر اصلی روسیه و بلاروس است، قرار دارد و چین و اروپا را به هم متصل می کند.

همکاری بارسلونا و باکو در رابطه با توسعه پایدار و محیط زیست خواهد بود و قرار است به باکو برای کسب یک موقعیت پیشرو در کریدورهای حمل و نقل در دریای خزر کمک کند.

شکل گیری این همکاری نتیجه سفر هیئتی از بندر باکو به بارسلونا در اکتبر ۲۰۲۱ است تا در مورد استراتژی های بندری ایالت کاتالونیا اطلاعات کسب کنند. در این بازدید هیئت آذربایجانی به Escola Europea معرفی شد.

بندر باکو یک نقطه کانونی در «میدل کریدور» محسوب می شود، زیرا قطارهایی که از مبدا اروپا حرکت می کنند، در این بندر تخلیه و محمولات مربوطه دوباره بر روی کشتی بارگیری و از طریق دریای خزر به بنادر قزاقستان (آکتائو و کوریک) حرکت داده می شوند و همین موضوع در مسیر بالعکس نیز صادق است.

جمهوری آذربایجان و بندر باکو همچنین نقاط ترانشیپی مهم در کریدور بین المللی جنوب - ،شمال که یک مسیر ۷۲۰۰ کیلومتری است، محسوب می شوند که از طریق آنها هند، ایران و روسیه از طریق دریا، ریل و جاده به یکدیگر متصل می شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ایران به خاطر دوری گزینی ترکمنستان مسیر خوبی در این کریدور را از دست داده !!! مسیر ریلی سراسر متصل که می توانست با اتصال قارص به خط جلفا در نخجوان کریدور شرق به غرب را تماما احیا کند !!!