| کد خبر: 204905 |

◄ 23 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای 14 ماه گذشته کشته شدند؛ نیم میلیون نفر مصدوم

بر اساس آمار و ارقام اعلام شده توسط سازمان پزشکی قانونی از تلفات حوادث رانندگی، در فاصله آبان 97 تاکنون نزدیک به 22 هزار 715 نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست‌ داده‌اند.

تین نیوز

بر اساس آمار و ارقام اعلام شده توسط سازمان پزشکی قانونی از تلفات حوادث رانندگی، در فاصله آبان 97 تاکنون نزدیک به 22 هزار 715 نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست‌ داده‌اند. 

به گزارش تین نیوز  ایران یکی از کشورهای دارای بالاترین آمار تصادفات رانندگی در جهان است و مرگ‌ومیر ناشی از این تصادفات در سال‌های گذشته در یک منحنی افزایشی حرکت کرده است. با توجه به افزایش حجم  استفاده از خودروهای شخصی برای تردد در جاده‌ها، آمار تصادفات به دلایل مختلف در ایران رو به افزایش است. 

بر اساس آمار موجود، سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی در کشور رخ می‌دهد که خطای انسانی، جاده‌ها و خودروهای غیراستاندارد از عوامل مهم تصادفات رانندگی عنوان‌شده‌اند.  

22 هزار و 715 نفر کشته در 14 ماه گذشته

بامداد روز گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس دریکی از محور‌های مواصلاتی استان زنجان سه نفر جان خود را ازدست‌داده و ۲۱ نفر مجروح شدند.

متأسفانه در ماه‌های گذشته شاهد تصادفات زیادی شبیه این تصادف در جاده‌های ایران بودیم. بر اساس آمار پزشکی قانونی طی 14 ماه گذشته 22 هزار و 715 نفر جان خود را در جاده‌های ایران ازدست‌داده‌اند. همچنین بر اساس این آمار نیم میلیون نفر نیز براثر این تصادفات مصدوم شده‌اند.

در بیشتر این مصدومیت‌ها در سوانح شدید منجر به ضایعه شدید نخاعی نیز می شود که اثرات جانبی نیز بر روی بقیه افراد خانواده نیز می‌گذارد. همچنین هزینه‌های زیادی نیز برای حاکمیت و دولت به وجود می‌آورد.

آن گونه که پزشکی قانونی از آمار مرگ و میر بر اثر تصادفات جاده‌ای در 14 ماه گذشته عنوان کرده، استان‌های تهران، فارس و خراسان، بیشترین سهم تلفات در سوانح رانندگی را داشته و استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و اردبیل شاهد کمترین تلفات در سوانح رانندگی بوده‌اند.

بیشترین مصدومان نیز در این بازه زمانی مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و کمترین آن مربوط به ایلام، هرمزگان و بوشهر بود.

این آمارها نشان می‌دهد هر نیم ساعت یک نفر براثر تصادفات در کشور فوت می‌کند و متأسفانه روزانه در کشور ۴۵ تا ۶۰ نفر براثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

خسارت مالی ناشی از هر فوتی در تصادفات رانندگی  در طول سال، 5 میلیارد و 200میلیون تومان است و اگر هزینه‌هایی که از بدو تولد صرف رشد و آموزش یک فرد می‌شود را بررسی کنیم می‌توانیم بگوییم سالانه 34 میلیارد دلار، خسارت ناشی از تصادفات به کشور وارد می‌شود.

دلایل تصادفات جاده‌ای

بر اساس گفته‌های پلیس راهور 92 درصد از دلایل تصادفات، عوامل انسانی است. 82 درصد از تصادفات در کشور تحت تأثیر سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، نداشتن توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی است. همچنین 15 درصد از تصادفات به دلیل سرعت غیرمجاز است.

نکته مهم دیگر این است که 30 درصد از تصادفاتی که رخ می‌دهد مربوط به نقاط حادثه‌خیز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جلال 0 0

    اماربالای تصادفات رو سواریها وعلت تصادفاتشونم عدم دیپلم اعلام کنن 😆