| کد خبر: 201921 |

۲۵۴ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در کردستان فوت کرده اند

رئیس پلیس راه های استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه تعداد ۲۵۴ نفر بر اثر تصادفات برون شهری در محورهای مواصلاتی این استان جان خود را از دست داده اند.

تین نیوز

رئیس پلیس راه های استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه تعداد ۲۵۴ نفر بر اثر تصادفات برون شهری در محورهای مواصلاتی این استان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی کردستان، سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: آمار تصادفات منجر به فوت این استان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در طول هشت ماه گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در هشت ماه منتهی به آبان امسال ۲۱۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که به نسبت ۲۵۴ نفر مدت مشابه سال قبل از ۱۵ درصد کاهش برخوردار است.

رئیس پلیس راه های کردستان ادامه داد: استان کردستان در نیمه نخست امسال از لحاظ تعداد فوتی‌های تصادفات رتبه اول کشور را داشت اما از ابتدای پاییز این آمار روند کاهشی به خود گرفت و هم اکنون در رتبه سوم کشور قرار دارد.

سرهنگ گوهری یادآور شد: بیشترین دلایل تصادفات این استان عدم توانایی در کنترل، عدم توجه به جلو و تجاوز به چپ بوده و حادثه خیزترین محور نیز مسیر کامیاران - سنندج است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: دستگاه قضایی به جد پیگیر اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های استان است و بهسازی کمربندی بهشت محمدی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

رضا اعظمی گفت: با وجود اینکه دادگستری علیه راهداری در خصوص عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک در اصلاح نقاط حادثه خیز مسیر بهشت محمدی اعلام جرم کرده است، اما شهرداری از زیر مسئولیت های خود در این خصوص شانه خالی می‌کند.

وی اظهار داشت: در این خصوص دادگستری به عنوان هماهنگ کننده در صدد اجرایی شدن این مصوبات در سطح استان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.