| کد خبر: 231899 |

شهردار تهران در ارائه گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران که در صحن شورای شهر ارائه کرد با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای بهره‌مندی همه شهروندان از مواهب شهر از کاهش ۸۷ درصدی بلند مرتبه سازی در دوره پنجم مدیریت شهری خبر داد.

تین نیوز

شهردار تهران در ارائه گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران که در صحن شورای شهر ارائه کرد با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای بهره‌مندی همه شهروندان از مواهب شهر از کاهش ۸۷ درصدی بلند مرتبه سازی در دوره پنجم مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در دویست و نودو نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران گفت: این گزارش در چند محور تنظیم شده است و بر اساس تشکیلات معاونتی نیست و بیشتر بر اساس محورهای فعالیت مدیریت شهری تنظیم شده است در حقیقت این گزارش بر اساس ماموریتی که از سوی شورای شهر به شهرداری تهران داده شده ارایه می‌شود.

وی افزود: انضباط در ساخت و ساز، بهسازی کالبدی، عدالت توزیعی، ترافیک، مالیه شهرداری، ارتقاء کارایی سازمان، مشارکت شهروندی، ایمنی ‌و محیط زیست، حفاظت از میراث تاریخی و هوشمند سازی و شفافیت از محورهای این گزارش است؛ گزارشی که بر اساس اقدامات این دوره مدیریت شهری و شعارهایی است که به مردم داده شده؛ در حقیقت سعی کردیم بگوییم در شهر تهران از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ چه رخ داده و با دوره قبل چقدر تفاوت داشته و چقدر در جهت تحقق شعارها رفتار کرده ایم. یکی از مگاپروژه‌های شهرداری در دوره جدید کاهش فروش تراکم با رویکرد عدالت محوری بود. شعار ما تهران شهری برای همه بود و در این شعار موضوع محوری عدالت است که همه آحاد شهروندان باید از مواهب شهر برخوردار شوند.

وی ادامه داد: بازنگری در طرح تفصیلی و کاهش طبقات در پهنه R، کاهش ۵۰ درصدی متوسط زیربنای سالانه پروانه‌های صادره مسکونی، کاهش ۶۳ درصدی تعداد پروانه‌های مسکونی مغایر با دستور نقشه‌ها، کاهش ۲۶ درصدی مجموع طبقات مازاد در پروانه‌های مسکونی مغایر، کاهش میزان مغایرت ارتفاعی پروانه‌های صادره در مناطق ۱ و ۲۲ از دستاوردهای این دوره بوده است.

وی تاکید کرد: بخش عمده ای از پروانه‌های صادره که خارج از قاعده بوده مربوط به مجوزهای دوره قبل بود و ناچار به اجرای آنها بودیم. از سوی دیگر رشد بی رویه بلند مرتبه سازی که از دوره قبل آغاز شده بود، مهار شد. البته شهرداری مخالف بلند مرتبه سازی نیست؛ اما باید بر اساس قاعده باشد. کاهش ۸۷ درصدی در تعداد پروانه‌های ساختمان‌های بلندمرتبه را در حال حاضر شاهدیم که از ۵۶۷ فقره به ۷۰ فقره رسیده است.

وی ادامه داد: مخالف بلند مرتبه سازی نیستیم اما وقتی خارج از قاعده و برنامه اتفاق می‌افتد، جای نگرانی است.کاهش ۹۰ درصدی زیربنای پروانه‌های بلندمرتبه‌ها از اقدامات این دوره است که از ۳۴ میلیون مترمربع به ۳ و نیم میلیون متر مربع رسیده است که عمدتا پروانه‌های از قبل توافق شده بوده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در بخش توسعه شهری در چارچوب ‌طرح‌ جامع‌ عمل شده و افزایش ۶۶ درصدی طرح های موضعی و موضوعی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: همچنین طرح های مصوب هم ۲.۵ برابر افزایش داشت که این هم از نتایج این دوره است، مانند طرح‌هایی درباره رود دره‌های کن، فرحزاد، جنوب میدان شوش و جوانمرد قصاب.

وی افزود: یکی‌ از نگرانی های حاکمیتی میان دولت و شهرداری موضوع رشد جمعیت پذیری تهران است. در این دوره مهار روند روش جمعیت پذیری تهران را داشتیم و به این معنا که با کاهش صدور پروانه ظرفیت ایجاد جمعیت را متناسب با خدمات فراهم می‌کنیم. موضوعی که در دوره قبل رشد جمعیت پذیری مساله ای نبوده است اما ما اعتقاد داریم نسبت به مسائل حاکمیتی هم مسئولیت داریم. بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی ریزدانه شهری در دوره ۹۶ تا ۹۹ تعیین تکلیف شد.

حناچی گفت: بازآفرینی شهری و توسعه فضاهای عمومی، ۶ طرح بازآفرینی به مساحت  بیش از ۲۳۱ هکتار، اجرای سه پروژه بهسازی محیطی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ هزار متر مربع و طراحی و اجرای بیش از ۸۴ هکتار میدان گاه شهری در این راستا انجام شد. همچنین ۱۲۲ هزار متر مربع فضای کارگاهی در مرکز شهر در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ در جهت مناسب کردن فضای شهر برای شهروندان، جمع‌آوری شد.

وی به پروژه‌هایی مانند کارخانه سیمان ری به مساحت ۹ هکتار، احداث ساختمان بلدیه، پروژه نیایش، میدانگاه امام خمینی، پلازای هفت تیر، خیالستان زندگی، باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) و میدانگاه امیرکبیر در حوزه بازآفزینی شهری اشاره کرد و افزود: یکی از رخدادهای جالبی که در بررسی‌ها خود را نشان داد، افزایش سهم خطوط در ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در پهنه های جنوبی شهر تهران بوده است. به طوری که سهم جنوب شهر تهران از مترو از کمتر از ۴۰ درصد به بیش از ۵۵ درصد در این دوره رسیده است.

وی ادامه داد: در واقع بهره‌برداری ایستگاه‌های مناطق جنوبی تاثیر زیادی در بهسازی محیطی این مناطق داشته است. از طرف دیگر رشد ۶۸ درصدی هزینه‌های انجام شده هر کیلومتر مربع در مناطق جنوبی نسبت به مناطق شمالی ‌و رشد ۶۰ درصدی هزینه‌های انجام شده به ازای هر نفر در مناطق جنوبی به نسبت مناطق شمالی نشان می‌دهد شعارهایی که داده شده عملا در بودجه نشسته و محقق شده است.

حناچی در بخش دیگری از صحبت های خود به توسعه پروژه های محله ای اشاره کرد و افزود: مجموع اعتبارات این بخش در بودجه سال ۹۸ به میزان ۳۷۷ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به میزان ۲۰۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ به میزان سه هزار و ۷۴ میلیارد تومان افزایش یافت. در سال ۱۴۰۰ پروژه‌ها با همفکری شورایاری‌ محلات انجام شد و به محلات کم برخوردار بیش از گذشته توجه شد. از سال ۹۸ تا امسال ۲ هزار و ۴۸۷ پروژه اجرا شده که از این تعداد ۸۰ درصد در محله‌های کم برخوردار بوده است.

وی درباره توسعه خطوط مترو نیز گفت: ۴۰ کیلومتر مسیر مترو در این چهار سال بهره‌برداری شد و ۲۶.۵ کیلومتر مسیر در خط ۶ و ۱۲ ایستگاه جدید بهره‌برداری شد و متروی شهر جدید پرند نیز در دستور کار قرار دارد. بهره برداری از ۳۲ ایستگاه مترو و ایستگاه های تبادلی در خطوط مختلف مترو و افتتاح میانگین ۸ ایستگاه در هر سال در دوره اخیر مدیریت شهری صورت گرفته است. در مقایسه با میانگین ۵.۷ ایستگاه در دوره  ۱۲ ساله گذشته عملکرد مدیریت پنجم شهری حایز نکته ای بسیار مهم و قابل توجه است.

شهردار تهران درباره مناسب سازی فضاهای عمومی برای همه اقشار تصریح کرد: در این حوزه شاهد اقداماتی از جمله نصب ۳۰ درصد از کل پله های برقی و ۳۶ درصد از کل آسانسورها بودیم که در حوزه حمل و نقل عمومی طی ۲۲ سال بهره برداری مترو، در این دوره مدیریت شهری این اقدام صورت گرفت؛ در عین حال و در ادامه مناسب سازی شهر ۱۷۰ بازار میوه و تره بار مناسب سازی شده، در حوزه معابر ۵۲ هزار متر مربع مناسب سازی را شاهدیم، در پیاده رو ها ۲۶۱ کیلومتر مناسب سازی رخ داده همچنین ۱۵۴ باب ساختمان، ۲۷۹ ایستگاه بی آرتی مناسب سازی شدند.

 

وی افزود: در این دوره یکی از اقدامات مهم مدیریت پنجم که در رضایتمندی شهروندان موثر بود، توسعه بازارها و میادین میوه و تره بار بود که از ۵۷ محله به ۶۴ محله افزایش یافت. تملک ۲۱ باغ و اراضی مشجر برای تبدیل به بوستان عمومی یکی دیگر از اقدامات این دوره بود که منجر به کاهش محله های فاقد بوستان از ۱۷ به ۹ محله را در بر داشت.

 

شهردار تهران با بیان اینکه در پایدارسازی اقدامات مالی، شهر را ارزانتر اداره کردیم، افزود: منابع در اختیار مدیریت شهری در دوره منتهی به سالهای ۹۶ تا ۹۹ به نسبت دوره ۹۲ تا ۹۵ به قیمت ثابت، حدود ۴۲ درصد کاهش داشته اما علیرغم این میزان کاهش بودجه، همان خدمات را در شهر به شهروندان ارائه کردیم.

وی درباره بازپرداخت های شهرداری تهران در دوره فعلی مدیریت شهری نیز گفت: از سال ۹۲ تا شهریور ۹۶ مانده بدهی از سنوات قبل ۵ هزار ‌و ۳۸ میلیارد تومان بوده و اصل تسهیلات دریافتی ۹ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان بوده و پرداختی در همان دوره هم ۷ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان بوده است.

حناچی افزود: از مهر ۹۶ تا انتهای سال ۹۹ مانده بدهی از سنوات قبل ۱۹ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان و اصل تسهیلات دریافتی در این دوره ۴ هزار و ۲۸ میلیارد تومان و پرداختی ۹ هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان بوده است. یعنی دو برابر میزان دریافت تسهیلات بازپرداخت داشتیم.

وی با بیان اینکه طی این دوره از مدیریت شهری نه تنها به میزان ۱۹۷۴ میلیارد تومان از میزان بدهی ها کاسته شد، یادآور شد: در گزارش بدهی های شهرداری تا پایان سال ۹۹ بابت سود و جرائم سایر تسهیلات دریافتی از بانک‌ها در سال های گذشته معادل ۳۶ هزار و ۹۳۹ میلیارد تومان به بدهی های شهرداری اضافه شده است که از بدهی های اوراق مشارکت، پیمانکاران مناطق و تسهیلات و ... تشکیل شده و مجموع این بدهی ها تا به امروز ۶۶ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان بوده است. شهرداری تهران برای تسویه بدهی ها برای نخستین بار ۵۸۵۰ فقره برات کارت به ارزش ۷۸۷ میلیارد تومان صادر کرده که با بسیاری از پیمانکاران خرد از این طریق تسویه حساب کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در مقابل این بدهی ها مطالبات زیادی نیز وجود دارد، ادامه داد: مطالبات از دستگاههای دولتی بابت عوارض پایدار و شهرسازی رقمی معادل ۲۲ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان، مطالبات از دولت بابت جرایم رانندگی و یارانه بلیط مترو و اتوبوس و بافت فرسوده و... رقمی معادل ۴ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان، مطالبات از معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل سپاه در مرحله تعیین قیمت کارشناسی به میزان سه هزار میلیارد، جمع مطالبات از دولت، دستگاههای دولتی، ارگان های نظامی تا آذر ۹۹ حدود  ۳۰ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان، مطالبات از شهروندان بابت عوارض معوقه ۳۵۰۰ میلیارد تومان، ارزش به روز مطالبات از شرکت رسا تجارت؛ اصل بدهی، ۴۲۰۰ میلیارد تومان بوده که شامل مرور زمان شده، که اگر با عوارض معوقه حساب کنیم به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان می رسد.

حناچی درباره صیانت از املاک شهر تهران گفت: در این دوره ۱۷۶۲ ملک را از طریق ارسال لایحه به شورا برای نخستین بار در شهرداری تعیین تکلیف کردیم و ۶۰۰ ملک را تخلیه کرده و اقدامات حقوقی ۳۰۰ ملک برای تخلیه در حال انجام است که مجموع این املاک ۲۶۶۲ ملک است که در اختیار غیر بوده و در حال پیگیری برای بازپس گیری آنها هستیم.

حناچی با بیان اینکه افزایش ذخایر املاک شهرداری را در این دوره شاهد بودیم، گفت: واگذاری ۱۲۸۳ ملک به مساحت ۷ هکتار به ارزش به روز شده  ۵۱۰۰ میلیارد تومان و در مقابل آن تملک ۵۰۶ ملک به مساحت ۱۰۰ هکتار به ارزش تقریبی به روز شده  ۱۰ هزار میلیارد تومان انجام شده است. مساحت املاک تملک شده نسبت به واگذار شده تقریبا ۱۴ برابر است.

 

وی ادامه داد: در بحث چابک سازی نیروی انسانی، تعداد پرسنل از ۶۸ هزار و ۱۲۷ نفر در شهریور ۹۶ به تعداد ۵۹ هزار و ۴۷ نفر کاهش پیدا کرده است که ۱۳.۳ درصد کاهش نیروی انسانی بدون تعدیل گسترده و فله ای را نشان می دهد. ضمن اینکه افزایش کیفیت نیروی انسانی را نیز در این دوره شاهد بودیم. در توسعه حمل و نقل عمومی و تسهیل ترافیک، اولویت توسعه مترو نسبت به توسعه بزرگراهی در تخصیص بودجه را در دستور کار قرار دادیم.

وی تاکید کرد: در سال های ۹۲ تا ۹۵ حدود ۷۱صدم درصد بودجه شهرداری به حمل و نقل عمومی اختصاص داشته اما در بین سالهای ۹۶ تا ۹۹ این رقم به  ۳.۷ درصد رسیده است.

به گفته حناچی، در حوزه نوسازی، بهسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی نیز عدم تحویل اتوبوس و مینی بوس از سوی دولت را در طی سالهای ۹۶ تا ۱۴۰۰ علیرغم پرداخت سهم حدود ۸۲ درصدی دولت در سالهای گذشته را شاهد بودیم. ورود و به کارگیری ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و بازسازی ۵۵۵ دستگاه اتوبوس دوکابین و تک کابین، برنامه ریزی برای خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس دو کابین ، ۱۲۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و ۱۰۰ دستگاه میدل باس از طریق شرکت ایران خودرو دیزل، ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی و برنامه ریزی برای بازسازی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده نیز در این بخش انجام شده است.

 

وی در ادامه در تشریح عملکرد شهرداری تهران در بخش حمل و نقل به افزایش سهم اتوبوس های دارای استاندارد یورو ۴ به ۳.۵ درصد محصول این دوره اشاره کرد و افزود: در توسعه زیرساخت های شهری احداث مسیل و بهسازی رودخانه ها ۲۰ کیلومتر، ۲۳  مورد، احداث پل، تونل و زیرساخت های شهری،  ۲۹ کیلومتر ، ۳۱ مورد و احداث و بازسازی ساختمان ها و محوطه های تاریخی، ۱۲۰ هزار متر مربع و ۱۱ مورد را داشتیم.

 

حناچی افزود: احداث مسیل‌ها و بهسازی رودخانه‌ها از ۱۱.۱ کیلومتر به تعداد هفت مورد و احداث پل، تونل و زیرساخت‌های شهری به طول ۹ کیلومتر به تعداد ۱۵ مورد، بهسازی محوطه های تاریخی به تعداد ۲۲ مورد در دستور کار قرار دارد. احداث فاز یک ‌بزرگراه شهید بروجردی، احداث دور برگردان شمال به شمال شهید باقری، احداث‌ جبهه شرقی زیرگذر پیاده چهار راه گلوبندگ و زیرگذر پیاده راه احدت تقاطع شهید نواب از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در این دوره پارکینگ یک هزار و ۲۷۸ واحدی جنب پردیس سینمایی ملت با توافق با آستان قدس رضوی احداث شد و پارکینگ ۵۵۹ واحدی طبقه فوقانی امیر کبیر و پارکینگ مینایی هم‌ در دستور کار است.

 

شهردار تهران به مشارکت‌های اجتماعی و رضایت شهروندی اشاره کرد و گفت: در کنترل آسیب‌های اجتماعی ظرفیت تخت‌های گرمخانه‌ها افزایش یافت و در سال ۱۳۹۹ به ۲۰۰۰تخت رسید. ظرفیت شناسایی و جذب افراد آسیب دیده اجتماعی از ۱۷ هزار و ۹۸۳ نفر در سال ۱۳۹۵ به ۸۹ هزار و ۱۰۳ نفر در سال ۱۳۹۹ رسید. تعداد مراکز پرتو از ۱۴ مرکز در سال ۹۵ به ۲۵ مرکز در سال ۹۹ رسیده است. تعداد افراد پذیرش شده در مراکز اجتماعی از ۴ هزار نفر در سال ۹۵ به ۱۳ هزار نفر در سال ۹۹ افزایش پیدا کرد و نکته مهم‌تر این بود که در زمستان ‌های دو سال گذشته هیچ کارتن ‌خواب و بی‌خانمانی از سرما جان خود را از دست نداد.

 

حناچی تاکید کرد: در این بخش همچنین کاهش ۵۷ درصدی میانگین زمان پاسخگویی در سامانه ۱۸۸۸ از ۸۲ روز به ۲۶ روز و کاهش پاسخگویی در سامانه ۱۳۷ در سال ۹۵ از ۱۸۲ ساعت به ۱۶۳ ساعت در سال ۱۳۹۹ رسید.

شهردار تهران در تشریح عملکرد در حوزه ایمنی و محیط زیست پایدار گفت: سهم دوچرخه از سفرهای درون شهری از ۰.۳ درصد به ۰.۹ درصد افزایش پیدا کرده، در واقع این اعداد تعداد سفر درون شهری است و نه تفریحی. طول مسیر ویژه دوچرخه در سال ۹۶، ۵۰ کیلومتر بوده و در سال ۹۹ به ۲۴۶ کیلومتر رسیده است. علاوه بر اینها راه اندازی اپلیکیشن دوچرخه و اجرای پروژه دوچرخه‌های اشتراکی از سوی بخش خصوصی تاثیر زیادی در ترویج حمل و نقل پاک داشت.

وی در ادامه از افزایش سهم اعتبارات حوزه تاب آوری شهری و کاهش سهم اعتبارات نامرتبط با وظابف ذاتی مدیریت شهری خبر داد و گفت: در سال ۹۲ تا ۹۵ سهم ‌کمک شهرداری به بیرون ۷ درصد و ۰.۱۸ درصد مربوط به آتش نشانی و ۰.۱۲ درصد مربوط به بحران بوده است. این میزان در سال  ۹۹ به یک درصد کاهش پیدا کرده و نرخ تغییر سهم اعتبارات کمک به منفی ۸۵ درصد رسیده است. در توسعه زیرساخت های مدیریت بحران، افزایش ۲۲ برابری تعداد شتاب نگاری‌های لرزه‌ای، افزایش ۲،۲ دهم برابری بهره‌برداری از پنج پایگاه مدیریت بحران جدید مساحت محدوده شناسایی مستعد زمین لغزش، افرایش ۵،۶ دهم برابری ایستگاهای شتاب نگاری که نقش مهمی در هوشمندی و تاب آوری شهری دارد.

شهردار تهران از توسعه زیرساخت‌ها در حوزه آتش‌نشانی و توافق این سازمان با نهادهای مختلف خبر داد و افزود: تا به امروز و در دوره جدید ۱۴ ایستگاه آتش نشانی اضافه افزوده شده به طوری که در سال ۹۶، هفت ایستگاه، سال  ۹۷، ۲، ۱۳۹۸ سه ایستگاه و در سال ۹۹، چهار ایستگاه افتتاح شد. در سال ۱۴۰۰هم ۶ ایستگاه بهره‌برداری خواهد رسید. در حوزه ایمنی شهر در برابر سیل، احداث مسیل ها و بهسازی مسیرهای رودخانه به طول ۲۳ کیلومتر اجرا شد و ۱۱ کیلومتر به تعداد هفت مورد هم در دست اجرا است.

وی به کاهش تولید و افزایش بازیافت پسماند اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار ۳۶ هزار کمپوست فروخته شد و در حوزه پسماند پزشکی ۴۰ خودرو به GPS تجهیز شد. همچنین حجم زباله‌های رقمی حدو ۳ هزار تن کاهش پیدا کرده است.

حناچی درباره اقدامات شهرداری در حوزه هوشمندسازی گفت: یکی‌از اقدامات مهم در این حوزه، سامانه تهران من بود که هم‌اکنون بیش از سه میلیون کاربر دارد. شبکه فیبر نوری هم به طول ۱۰۵ کیلومتر توسعه پیدا کرد و شهرداری الکترونیک با هوشمندسازی سامانه‌های درون شهرداری محقق شد. نتیجه این اقدامات سبب شفافیت در بودجه شده است.

وی افزود: بر اساس قولی که به شهروندان تهران داده بودیم، این سامانه راه اندازی شد. تا پیش از این، این گلایه از شهرداری وجود داشت که اطلاعات به راحتی در اختیار قرار نمی گرفته اما در این دوره اطلاعات ۱۲ عنوان اصلی و ۳۴۰ عنوان فرعی در این سامانه وجود دارد.

وی ادامه داد: قطعا منکر زحمات گذشته نیستیم و اگر تحولی در این دوره رخ داده مربوط به شعاری بوده که به مردم داده شد. ما قول دادیم و بر اساسا قولمان عمل کردیم. عمل به شعار تهران شهری برای همه آغاز شده و امیدواریم در آینده هم ادامه پیدا کند این نتیجه آرایی بوده که مردم تهران نمایندگانشان دادند.

شهردار تهران پس از استماع واکنش اعضای شورای شهر به گزارش تحویل و تحول گفت: این گزارش تنها چکیده کار بود و آنچه که دوستان به آن اشاره کردند در گزارش اصلی موجود است. ما تنها بر روی جاهایی که تغییرات جدی رخ داد تمرکز کردیم. در این دوره اگر اقدامی صورت گرفت، نگاهمان به بدنه داخلی شهرداری تهران بود. در بیش از ۸۰ درصد انتصابات نگاه ما به داخل شهرداری بود و در شهرداری‌های مناطق تنها یک نفر از بدنه شهرداری نبوده است، چرا که ما تلاش کردیم که از نیروهای بیرون از شهرداری استفاده نکنیم.

وی ادامه داد: در دوره‌هایی در شهرداری این مورد را داشتیم که سازمان‌های تخصصی از نیروهای مسلح بودند و از بازنشستگان نیروهای مسلح در شهرداری فراوان نیرو داشتیم. ضمن احترام به همه عزیزان در نیروهای مسلح این اقدام خوبی نبود، چرا که شهرداری باید بر مدار تجربه سازمانی اداره شود.

حناچی با تاکید بر اینکه در این گزارش برای مساله کرونا باید سرفصل جداگانه‌ای دیده شود افزود: شاید در این گزارش مستقیما اتفاقاتی که کرونا بر شهرداری تهران تحمیل کرد را نشان ندهد اما بسیاری از موارد مورد اشاره اعضای شورای شهر در این گزارش موجود است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید