| کد خبر: 215667 |

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی از رها شدن راه آهن سلطان آباد به سبزوار با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی انتقاد کرد.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی از رها شدن راه آهن سلطان آباد به سبزوار با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم ، بهروز محبی در مورد برخی عقب‌ماندگی‌ها در حوزه صنایع سبزوار اظهار داشت: در این حوزه البته در سال‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته اما برخی طرح‌ها و پروژه‌های بنیادی به صورت نیمه کاره رها شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی صنایع در شهرستان دارای مشکلات ریشه‌ای هستند و همین سبب شده تا با ظرفیت پائین‌تری به فعالیت خود ادامه دهند.

محبی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه راه‌های شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: محورهای مواصلاتی سبزوار به بردسکن، قوچان و اسفراین وضعیت مناسبی ندارد و در طول سال‌های اخیر به دلیل تصادفات متعدد و همچنین موارد فوتی و جرحی به مسیرهای مرگ در استان مشهور شده‌اند و باید برای ساماندهی آنها اقدامات عاجل صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در حوزه ریلی نیز شاهد عقب‌ماندگی تاریخی هستیم، سالهاست که طرح ریل سلطان آباد به سمت سبزوار کلید خورده اما همچنان پس از گذشت سال‌ها صرفا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محبی بیان کرد: در این شرایط باید از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت بخش خصوصی شهرستان بهره گرفت و البته باید نظارت لازم بر عملکرد آنها نیز صورت بگیرد تا شاهد مواردی همچون مالیات‌گریزی نباشیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر با حضور استاندار جدید در استان حرکت ابداعی خوبی با عنوان مثلث توسعه اقتصادی رقم خورده و در شرایطی که نمی‌توان چندان روی منابع دولتی حساب کرد طرح چنین دیدگاه‌هایی و حرکت در مسیر آنها می‌تواند در حوزه اقتصادی مثمرثمر باشد.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

پرسشنامه
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 0

    شهر سبزوار شهر بسيار بزرگي است كه از مراكز استانهاي ديگري همچون بجنورد، ايلام، شهر كرد يا ياسوج بزرگتر است و لذا اتصال آن به شبكه ريلي با ط كوتاهي به طول 40 كيلومتر كاملا موجه است. بعضي توجه ندارند كه اگر اين شهر بزرگ با يك خط كوتاه به شبكه وصل شود و بخشي از مسافر و بار اين شهر به شبكه ريلي جذب شود مسافت زيادي تا مشهد يا تهران را سير خواهد نمود و بنابراين در كاهش ترافيك جاده اي محور تهران مشهد تاثير خواهد داشت و منافع ملي قابل توجه با همين پروژه فراهم مي شود. در مطالعات اقتصادي طرح اين موضوعات روشن شده است. بنده مسئول مطالعات توجيهي طرح بودم و وقتي نتايج را به معاون وزير وقت ارائه كرديم ابتدا تعجب كرد كه چنين طرحي توجيه پذير شده ولي وقتي روش محاسبه و منافع طرح روي محور تهران مشهد را ملاحظه كرد قانع شد. همين مشكل كماكان در ذهن اغلب مديران راه و شهرسازي وجود دارد كه منافع اين طرح را لمس نمي كنند و لذا بهاي كافي به آن نمي دهند.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین