| کد خبر: 186832 |

گفته می‌شود با افزایش کمیسیون دریافتی از رانندگان صورت می‌گیرد/ اصلاحیه

گفته می شود میانگین دریافتی اسنپ از مسافران 20 هزار تومان است و با توجه به یک میلیون سفر موفق روزانه شهری از راه اسنپ و اینکه این استارت‌آپ کمیسیون 15 درصدی از رانندگان خود دریافت می‌کند، می‌توان برآورد کرد که روزانه 3 میلیارد تومان و سالانه رقمی بیش از هزار میلیارد تومان از درآمد رانندگان به جیب «اسنپ» می‌رود.

تین‌نیوز | 

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی «اسنپ» در جدیدترین اقدام درآمدی خود در سال 98، کمیسیون دریافتی از رانندگان را از 13 درصد به 15 درصد افزایش داده است.

به گزارش تین‌نیوز، برخی از رانندگان زیرمجموعه این اپلیکیشن، با تایید این موضوع عنوان کرده‌اند که اقدام «اسنپ» بدون افزایش نرخ کرایه‌ها انجام شده است.

گرچه در نگاه رانندگان «اسنپ» افزایش دو درصد میزان کمیسیون دریافتی بابت کارکرد، عدد بزرگی نیست؛ اما محاسبات نشان می‌دهد همین رقم کوچک، سود هنگفتی را نصیب «اسنپ» می‌کند.

در ایران، به‌واسطه نبود سازوکار ارائه عملکرد مالی شفاف که به تأیید حسابرس معتمد رسیده باشد، «افشای اطلاعات» آخرین کاری است که شرکت‌ها انجام می‌دهند. «اسنپ» نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما از اظهارنظرها و گزارش‌های ارائه شده از سوی این شرکت می توان به برآوردی از میزان سودی رسید که از همین دو درصد افزایش نرخ کمیسیون به دست آمده است.

مدیرارشد مارکتینگ «اسنپ» در اسفند ماه سال 96 اعلام کرده که 300 هزار راننده و 10 میلیون کاربر فعال (مسافر) وجود دارد که نرم‌افزار این شرکت را دانلود کرده‌اند. گفته می‌شود میانگین دریافتی اسنپ از مسافران 20 هزار تومان است و با توجه به یک میلیون سفر موفق روزانه شهری از راه اسنپ و اینکه این استارت‌آپ کمیسیون 15 درصدی از رانندگان خود دریافت می‌کند، می‌توان برآورد کرد که روزانه 3 میلیارد تومان و سالانه رقمی بیش از هزار میلیارد تومان از درآمد رانندگان به جیب «اسنپ» می‌رود.

این درحالی است که روی کاغذ، اسنپ با همین دو درصد افزایش میزان کمیسیون دریافتی از رانندگان، روزانه 400 میلیون تومان و سالانه نزدیک به 150 میلیارد تومان به درآمدهای خود اضافه کرده است. هرچند هزینه‌های دیگری چون مالیات، عوارض و... را نیز باید از این میزان کسر کرد؛ اما این برآوردی است که از میزان افزایش درآمد شرکت «اسنپ» به دست می‌آید. کافی است نگاهی به این جدول بیاندازید تا ببینید که این شرکت برخلاف دیگر نمونه‌های موفق در دنیا، تسهیلات کمی برای رانندگان خود در نظر می‌گیرد و بیش‌تر به کار اپراتوری مشغول است (این مطلب پیشتر به صورت تفصیلی با عنوان «مقایسه شرایط کاری رانندگان اسنپ و اوبر؛ استثمار استارت آپی؟» منتشر شده است).

توضیح تین‌نیوز: اسنپ تا کنون آمار رسمی از درآمد خود اعلام نکرده و ارقام فوق تخمینی و بر اساس اطلاعات ذکر شده به دست آمده است.

قوانین اسنپ درباره رانندگان

 قوانین اوبر درباره رانندگان

کاربران با ثبت‌نام در اسنپ می‌پذیرند که قوانین و مقررات را به صورت کامل پذیرفته‌اند. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفاده مستمر کاربران به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین است.

تعمیر خودرو: در صورت نیاز به تایر جدید و یا تعویض روغن، با رفتن به تعمیرگاه های AutoZone، FireStone و... از 15درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

 

هرگونه اقدامی از سوی کاربر راننده که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد.

سوخت: بازگرداندن 3درصد از پرداخت شما برای گاز در جایگاه سوخت EXXON  و Mobil و 1.5درصد در سایر جایگاه‌های سوخت گاز.

 

شرکت در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (راننده یا مسافر) می‌تواند برای شرکت یا سایر مسافران یا رانندگان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات اسنپ را دارد.

خدمات تلفن همراه: وقتی راننده اوبر باشید می‌توانید از خدمات شرکت‌های AT&T، Sprint و Veizon با 8 تا 22 درصد تخفیف در هزینه‌های ماهانه بهره‌مند شوید و این سرویس به خانواده شما نیز تعلق می‌گیرد.

 

کاربر راننده متعهد می‌شود تنها از علائم و اقلام سازمانی که توسط اسنپ تهیه و در اختیار او گذاشته شده است استفاده کند و مسئولیت استفاده از اقلام و علائمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران مسافر و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهده کاربر راننده است.

موسیقی رایگان: رانندگان اوبر امکان دسترسی رایگان به Pandora از طریق اپلیکیشن راننده اوبر را دارند و این امکان در هنگام رانندگی و غیر از آن نیز وجود دارد.

 

کاربر راننده متعهد به بیمه کردن وسیله نقلیه تا سقف تعهدات قانونی خود است تا در صورت بروز خسارت به اشخاص ثالث و یا هر یک از سرنشینان امکان جبران خسارات از طریق شرکت بیمه‌گر میسر باشد.

 

خدمات درمانی و مالی: همکاری اوبر با Stride Health به آنها کمک می‌کند برای خود و خانواده بهترین بیمه درمانی را بدون پرداخت هزینه های اضافی انتخاب کنند.

 

در صورتی که حین سفر کاربر راننده نسبت به نقض تعهدات قانونی از سوی کاربر مسافر اطلاع پیدا کند، کاربر راننده متعهد به اعلام گزارش به مرکز تماس شرکت و مراجع انتظامی خواهد بود.

 

مدیریت مالی: همکاری با سرویس‌های مالی H&R Block و Intuit و ثبت روز به روز هزینه‌های رانندگان اوبر و پیشنهاد تخفیف‌های موجود و مدیریت مالی مناسب برای هزینه‌های آنها.

 

مسئولیت همه اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران باشد برعهده شخص متخلف بوده و شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذی‌صلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت به عمل آورد.

 

خدمات منطقه مثلاً در نیویورک

  • تخفیف‌های ویژه برای تعمیر و سرویس خودرو تا 35درصد
  • تخفیف 100 درصدی برای انواع کلاس‌های آموزشی و ورکشاپ‌هایی که از طریق CourseHorse رزرو کنند.
  • تخفیف سرویس‌های درمانی در بیش از 30 مرکز درمانی GoHealth
  • رانندگان اوبر با نصب HONK از 20درصد تخفیف هنگام نیاز به برنامه بهره‌مند می شوید
  • تخفیف Tire Marketplace نیویورک: 80درصد تخفیف برای تایر وسیله نقلیه.
 

 

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین