| کد خبر: 247357 |

چند هفته مانده تا جام جهانی فوتبال؛

◄ طرح توسعه فرودگاه بین المللی دوحه آماده بهره برداری قرار گرفت

در سال 2019، برنامه ریزی ها از یک طرح توسعه عظیم در فرودگاه بین المللی حمد خبر دادند. اکنون در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال، فاز نخست این طرح توسعه در ماه اکتبر (ماه آینده) افتتاح خواهد شد.

تین نیوز

در سال 2019، برنامه ریزی ها از یک طرح توسعه عظیم در فرودگاه بین المللی حمد خبر دادند.

به گزارش گروه ترجمه تین نیوز، اکنون در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال، فاز نخست این طرح توسعه در ماه اکتبر (ماه آینده) افتتاح خواهد شد.

اتصال فرودگاه وین به مسیرهای دوچرخه سواری شهر

برنامه های توسعه فرودگاه حمد

فرودگاه بین المللی حمد در سال 2014 با ظرفیت اولیه 29 میلیون مسافر در سال افتتاح شد، اگر چه که همگان از طرح های توسعه قابل توجه ظرفیت این فرودگاه آگاه بودند. کشور قطر در آستانه رویداد مهم جام جهانی فوتبال روی طرح توسعه این فرودگاه کار کرده است و اکنون این طرح توسعه در شرف وقوع است.

فاز نخست در تاریخ اکتبر 2022 افتتاح خواهد شد و ظرفیت این فرودگاه را به 58 میلیون مسافر در سال خواهد رسانید.

فاز نهایی طرح توسعه نیز از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد و پس از 2.5 سال، ظرفیت نهایی این فرودگاه را به 70 میلیون مسافر در سال خواهد رسانید.

ادعای قطری ها: فرودگاه سنگاپور ایده ما را دزدید

همزمان با افتتاح طرح توسعه، باغ استوایی و آبشار در داخل ترمینال رونمایی می شود؛ نکته جالب آن است که بسیاری اعتقاد دارند که قطری ها ایده ایجاد باغ را از فرودگاه سنگاپور دزدیده اند، در حالی که اکبر الباکر (رئیس هواپیمایی قطر ) در سال 2019 مدعی شد که سنگاپوری ها ابتکار اعراب حاشیه خلیج فارس را در احداث چنین باغی در درون ترمینال مسافری دزدیده اند.

فرودگاه چانگی سنگاپور
 فرودگاه چانگی سنگاپور

صحبت های اکبر الباکر در این رابطه: "شخصی که نام او را نمی برم 6 سال پیش این ایده را از ما الگوبرداری کرد. ما در درون مجموعه خود افرادی را از آن کشور داریم، آن شخص این ایده را با خود به سنگاپور برد". او همچنین اشاره می کند: "باغ فرودگاه سنگاپور یک مرکز خرید است، در حالی که آنجا یک فرودگاه بین المللی است، من مشتاقم خود شخصا از آن جا بازدید کنم".

توسعه سالن استراحت مجلل "مرجان"

سالن مرجان قطر ایرویز دوحه
سالن مرجان قطر ایرویز دوحه

در حال حاضر کیفیت خدمت رسانی در سالن استراحت مجلل مرجان مطلوب است، اگر چه که در ساعات پیک، ترافیک مسافر در این سالن زیاد می شود، در قالب بخشی از طرح توسعه فرودگاه، ساخت سالن جدید استراحت مخصوص پروازهای بیزینس کلاس در مساحتی بالغ بر 100 هزار فوت مربع، دیده شده است. فی الواقع، با اقتتاح سالن جدید ظرفیت سالن های استراحت مجلل در فرودگاه دوحه دوبرابر خواهد شد. انتظار می رود که سالن جدید در بالای غرفه های خرده فروشی احداث شود، به گونه ای که دید مناسبی به باغ استوایی داشته باشد. این سالن مجلل شامل اسپا (ماساژ)، رستوران ها، باشگاه ورزشی و مرکز تجاری خواهد بود. همچنین قطر ایرویز سالن استراحت فعلی خود را نیز حفظ خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.