| کد خبر: 242559 |

◄ مزیت‌های جام‌جهانی برای ایران در بخش جابجایی مسافر

ایران از شرایط اقلیمی بسیار خوبی در راستای بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی این رویداد بسیار بزرگ، برخوردار است.

تین نیوز

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزیت‌های فوق‌العاده جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در جابجایی مسافر، صادرات و ترانزیت کالا، گفت: ایران از شرایط اقلیمی بسیار خوبی در راستای بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی این رویداد بسیار بزرگ، برخوردار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اقبال شاکری درباره همکاری‌های مشترک برای پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال در قطر و امضا سند اجرایی سازی توافقنامه همکاری بندری و دریایی ایران و قطر، گفت: فرصت اقتصادی بسیار خوبی ناشی از شرایط اقلیمی برای کشور به وجود آمده است و با توجه به نزدیکی مسافت بین ایران و قطر مزیت‌های بسیاری در حوزه جابجایی مسافر، صادرات و ترانزیت کالا وجود دارد که باید از آن به نحو مطلوب بهره برد.

مزیت‌های جام‌جهانی برای ایران در بخش جابجایی مسافروی ادامه داد: سفر رییس جمهور به قطر و حضور وزیر حمل و نقل قطر در کیش نشان می‌دهد که شرایط برای همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور در حوزه پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال در قطر فراهم است و باید به بهترین شکل از فرصت پیش آمده بهره‌مند شویم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت رفع آسیب‌ها و مشکلات موجود، عنوان کرد: باید با حداکثر آمادگی در حوزه حمل و نقل دریایی پیش برویم و بهترین مدل اقتصادی را برای همکاری مشترک دو کشور تعریف کنیم.

شاکری با اشاره به اینکه باید حمایت‌های لازم دولت در راستای فعالیت حداکثری بخش خصوصی مدنظر قرار گیرد، گفت: باید شاهد حمایت و پشتیبانی کامل دولت باشیم و اجازه ندهیم فرصت از دست برود، بنابراین باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و نسبت به نحوه فعالیت ها، به نتیجه برسیم.

وی افزود: جام جهانی قطر، فرصت بسیار خوبی برای توسعه حمل و نقل دریایی کشور در برخی بخش‌ها است و بخش خصوصی در این راستا نیازمند حمایت و پشتیبانی دولت است.

عضو کمیسیون عمراه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چه در بخش جابجایی بار، صادرات و ترانزیت کالا باید برنامه ریزی لازم و مناسب صورت گیرد، اظهار داشت: ظرفیت‌های مختلفی در بخش‌های اشاره شده وجود دارد و مسافران بسیاری چه از ایران و چه از سایر کشور‌ها قصد دارند به قطر بروند که ایران در مسیر آن‌ها است و باید در این زمینه برنامه ریزی مناسب انجام شود.

شاکری گفت: باید برای مسافران جام جهانی به ویژه آن‌هایی که از کشور‌های همسایه ایران قصد سفر به قطر را دارند برنامه ریزی کنیم و در عین حال بتوانیم از ظرفیت بنادر و جزایر نزدیک به کشور قطر در ایران بهره‌مند شده و در راستای خدمت رسانی به مسافران جام جهانی گام برداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.