بازدید سایت : ۷۲۶۰۷
| کد خبر ۲۹۸۴۷۳
کپی شد

◄ برتری دوسالانه تخصصی حمل و نقل ریلی بر دیگر نمایشگاه ها / لزوم حمایت یکپارچه خانواده بزرگ صنعت ریلی از این دوسالانه

باور من مشارکت و حضور در « دوسالانه تخصصی ریلی» بر دیگر نمایشگاه ها رجحان و برتری دارد و موجب ساختارمند شدن این نهاد تخصصی و بالندگی آن خواهد شد و لازم است خانواده بزرگ صنعت ریلی به طور کامل و یکپارچه از آن حمایت کنند.

برتری دوسالانه تخصصی حمل و نقل ریلی بر دیگر نمایشگاه ها / لزوم حمایت یکپارچه خانواده بزرگ صنعت ریلی از این دوسالانه
تین نیوز |

محمد سعیدنژاد: نمایشگاه های تخصصی یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی بین ذینفعان مختلف در سطح جهان هستند، رشد سریع اقتصاد مرهون گسترش این گونه نمایشگاه ها در کشورهای مختلف و در رسانه های مناسب است.

هدف نمایشگاه های تخصصی جذب بازار و افزایش تقاضا معرفی تکنولوژی های جدید و همچنین تامین سرمایه برای گسترش فعالیت های اقتصادی است. در بازارهای رقابتی ایجاد و برگزاری نمایشگاه ها می تواند ابزار مناسبی برای موفقیت بنگاه هایی باشد که در بهبود تکنولوژی در فرآیندهای عملیاتی خود از دانش و فن آوری روز بهره بیشتری برده باشند و سهم خود را از بازار افزایش دهند.

یکی از مهمترین ارکان موفقیت هر ابزار و روشی، داشتن برنامه مناسب و دقت در بهره گیری از آن انتخاب زمان و مکان و روش های مناسب است و چنانچه این موارد به درستی و دقت مورد استفاده قرار نگیرد می تواند به نتایج معکوسی منجر شود کما اینکه در برگزاری نمایشگاه ها نیز قرار گرفتن در زمان نامناسب و رکود آن ضمن آنکه هزینه برگزارکنندگان و شرکت کنندگان را جبران نمی کند، این رکود و عدم استقبال مخاطبان و جامعه آثار منفی در اهداف برگزارکنندگان خواهد داشت.

 نمایشگاه های تخصصی معمولا توسط شرکت کنندگان و بنگاه های اقتصادی تأمین هزینه می شوند لکن در مواردی بنا به اهمیت موضوعی نمایشگاه ها و منافع عمومی و ملی آن موجب شده است تا دولت ها هم حمایت های مالی و مادی از آنها را در دستورکار قراردهند. حمل و نقل کشور از جمله حمل و نقل ریلی نیز از قواعد و چارچوب های بالا مستثنی نیست و ضرورت دارد تا شرکت های حمل و نقل و تولیدکنندگان ناوگان ، تجهیزات و ماشین آلات و قطعات و حتی بنگاه های خدماتی ، تولیدات و محصولات و انواع خدمات خود را در منظر و معرض عموم قرار دهند تا با تکیه بر قضاوت و تقاضای عمومی به ارزیابی عملکرد خود بپردازند. در طی سال های اخیر فعالان مختلف حمل و نقل کشور و با درک نیاز این حوزه اقدام به طراحی و برگزاری چند نمایشگاه با ماموریت های متفاوت نموده اند شامل؛ 1 -فراخوان اخیر(نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و خدمات وابسته) 2- «نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و خدمات وابسته» با تولیت وزارت راه وشهرسازی، سالانه در هفته حمل ونقل 3- «دو سالانه تخصصی ریلی» با مدیریت و برنامه ریزی بخش خصوصی (انجمن ها)

به نظر می رسد تعدد برگزاری این نمایشگاه ها برای موضوع واحدی مانند حمل و نقل ریلی می تواند موجب بروز مشکلاتی برای متصدیان حمل و نقل شود و نگرانی عدم استقبال از تمام یا برخی از این نمایشگاه ها به طور جدی وجود دارد.

تعدد نمایشگاه های مزبور موجب می شود که اولا به دلایل اجرایی و مالی با عدم استقبال شرکت ها مواجه شود و ثانیاً تعدد آنها موجب بی تفاوتی و عدم استقبال بازدیدکنندگان شود.

تجربه ای که اینجانب در سال های گذشته در مورد این نمایشگاه ها داشته ام حاکی از آن است که با برگزاری نمایشگاه ها در این بخش به دلیل عدم امکان ارائه تحولات و تغییرات چشمگیر در فاصله دو نمایشگاه به صورت سالانه مناسب نبوده است و با ایجاد فاصله زمانی دو ساله می توان انتظار ارائه فناوری ها و فرآیندهای جدیدی تری را داشت و با استقبال بیشتر مراجعه کنندگان به شکوفایی و رونق آن کمک کرد.

 از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه های حرفه ای، هر روزه تخصصی تر می شود و از نمایشگاه های چند وجهی اثرگذاری بیشتری دارند. به طور مشخص برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه های مختلف حمل و نقل که مخاطبین متفاوتی دارد اثرگذاری بیشتری داشته اند.

دست اندرکاران و شرکت های فعال در حوزه ریلی نیز با چنین رویکردی برا ی نمایشگاه برنامه ریزی کرده اند با این وصف باور من مشارکت و حضور در « دوسالانه تخصصی ریلی» بر دیگر نمایشگاه ها رجحان و برتری دارد و موجب ساختارمند شدن این نهاد تخصصی و بالندگی آن خواهد شد و لازم است خانواده بزرگ صنعت ریلی به طور کامل و یکپارچه از آن حمایت کنند.

* محمد سعید نژاد فعال صنفی در صنعت ریلی و از مدیران اسبق راه آهن

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • علی اکبرعادلی پاسخ

    درود بر شما
    پیشنهاد بسیار خوبی است.

  • ناشناس پاسخ

    به به!
    دو کلمه هم از لژ اعظم!