محمد سعیدنژاد
مهندس صنایع از دانشگاه صنعتی شریف با درجه کارشناسی ارشد
مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی
- عضو شورای جهاد سازندگی گنبد تا سال 59
-عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خرداد ماه سال 60
- قائم مقام فرماندهی سپاه منطقه ده ( استان تهران) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 62
-معاون حمل و نقل جاده ای وزارت راه و ترابری از بهمن 69 تا سال 72
- معاون حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تا آبان 73
- معاون وزیر راه و ترابری و رییس سازمان حمل و نقل وپایانه های کشور از آبان ماه سال 73 تا شهریور 76
-معاون خدمات بازرگانی وزارت بازرگانی از شهریور 76 تا خرداد 77
- معاون وزیر بازرگانی، رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان گسترش خدمات بازرگانی از خرداد ماه 77 تا شهریور 1380
- معاون وزیر راه و ترابری ، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت راه اهن جمهوری اسلامی ایران از مهر 80 تا تیرماه 1386
- مشاور وزیر اه و ترابری از تیرماه 86 تا دی ماه 86
- دی ماه 86 بازنشتگی از دولت
- فعالیت و راه اندازی تعدادی شرکت خصوصی و تجمیع سرمایه بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ناوگان حمل و نقل ریلی
- رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته از بهمن 1390 (ادامه دارد)
- دبیر و عضو شورای عالی هماهنگی برابری کشور 69 تا 76
- نماینده وزارت بازرگانی در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، شورای عالی بیمه کشور و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران 76 تا 80
فعالیت های انجام شده:
1. طراحی و احدث بیش از 40 پایانه حمل و نقل کالا در داخل کشور و پایانه عشق آباد در ترکمنستان
2. طراحی و برنامه ریزی احداث 20 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و تیر پارک در جاده های اصلی و ترانزیتی کشور و احداث مسجد در هر یک از این مجتمع ها
3. ایجاد شورای عالی هماهنگی مبادی ورودی، دبیرخانه و اداره کل پایانه های مرزی در راستای هماهنگی تمامی مجموعه های مرتبط با فعالیت های حمل و نقل بار و مسافر در مرزهای ورودی کشور بر اساس مصوبه شورای عالی اداری زیر نظر سازمان حمل و نقل پایانه های کشور و احداث پایانه های مرزی مدرن و مناسب برای رفاه حال مسافران
- اهم تحولات و اصلاحات ساختاری در سازمان گسترش خدمت بازرگانی (76-80)
- ادغام معاونت خدمات وزارت بازرگانی و دو شرکت قند و شکر و گسترش خدمات بازرگانی
- اهم تحولات و اصلاحات ساختاری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران ( 80-86)
- انتزاع و انتقال فعالیتهای اجرایی در زمینه نگهداری خطوط و تاسیسات و ساختمانها از شرکت مادر
- شروع اقدامات گسترده جهت حضور بخش خصوصی در راه آهن و کاهش میزان تصدی شرکت راه آهن و تشکیل شرکتهای خصوصی در حمل و نقل ریلی و واگذاری واگن های راه آهن به بخش خصوصی
- چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
- تورم های سهمگین در راه است؟
- بررسی نقش هولدینگ های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری
- تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
- نیسان قشقایی ۲۰۲۵ به میدان آمد + عکس
- افزایش نرخ کرایه تاکسی به جیب اسنپ و تپسی می رود!
- فولکس واگن های ارزان می آید؟
- بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
- پرواز شرکت خودروسازی ویتنامی با خودروهای برقی
- پایانه شرق تهران مشغول خدمت رسانی به مسافران است
- ۳۴هزار تن آسفالت ریزی در محورهای مواصلاتی شهرستان تبریز
- بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل در نقاط سیل زده کشور
- اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
- سفینه های فضایی بر روی زمین! + عکس
- مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
- وضعیت استقرار خانم ها و آقایان در خطوط بی آر تی به روال قدیم باز می گردد
- افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
- آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
- صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمیدهد
- احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی طی سال ۱۴۰۲ در استان اصفهان
- کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
- امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا
- آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
- دستور قطع شمع های پروژه بزرگراه یادگار امام در دوره قبل
- جدال بر سر تعطیلی شنبه ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
- پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین و جمع آوری کارت های سوخت
- محدودیتهای ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
- انجام عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
- پروازهای دبی از سرگرفته شد
- نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
-
وضعیت درآمد رانندگان کامیون همین حالا هم چندان خوب نیست و با مشکل کاهش درآمد و کمبود بار و معضلاتی از قبیل بیمه دست و پنجه نرم می کنند اما این وضعیت ممکن است با ورود رقبای شغلی جدید برای آنها حتی نامطلوب تر از قبل شود.
-
یک مقام مسئول در انجمن صنفی رانندگان ماشین سنگین درباره سوء استفاده ها و اعمال نفوذها و دخالت های غیراصولی در بیمه تکمیلی رانندگان مطالب افشاگرانه ای بیان کرده است.
-
رانندگان کامیو می گویند که با وجود گذشت یک ماه از سال جدید کرایه حمل کالا افزایش نیافته است.
-
با توجه به شرایط نامساعد جوی و احتمال تاخیر یا لغو پروازها لازم است مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.
-
استاندار گیلان: تمامی مراحل ساخت راه آهن رشت بندرکاسپین از جمله مسائل ایمنی و امنیت ریل ها و واگن ها راستی آزمایی شده و آماده بهره برداری است.
-
تعمیر و نگهداری ناوگان جزو نیازهای اولیه رانندگان و کامیونداران است و بی توجهی به افزایش این هزینه ها، سهم زیادی در میزان نارضایتی آنان به عنوان سرمایه گذار اصلی در این حوزه دارد.
-
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی صدرا از راه اندازی خط جدید به سمت میدان اطلسی شیراز به نام خط شهید سلیمانی خبر داد.
-
دیزل ۲۰۲۴ به همراه چند واگن در ایستگاه بهرام به داخل دره سقوط کرده است.
-
کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون طرحی برای تسخیر جهان که توسط یهودیان و فراماسونها ایجاد شده بود نشان می دهد. این اثر به چندین زبان ترجمه شده است.
-
متروی مسکو در حرکتی جدید اقدام به تعلیم سگ های راهنما برای کمک به شهروندان کرده است.
-
وضعیت درآمد رانندگان کامیون همین حالا هم چندان خوب نیست و با مشکل کاهش درآمد و کمبود بار و معضلاتی از قبیل بیمه دست و پنجه نرم می کنند اما این وضعیت ممکن است با ورود رقبای شغلی جدید برای آنها حتی نامطلوب تر از قبل شود.
-
رانندگان کامیو می گویند که با وجود گذشت یک ماه از سال جدید کرایه حمل کالا افزایش نیافته است.
-
یک مقام مسئول در انجمن صنفی رانندگان ماشین سنگین درباره سوء استفاده ها و اعمال نفوذها و دخالت های غیراصولی در بیمه تکمیلی رانندگان مطالب افشاگرانه ای بیان کرده است.
-
به دنبال برگزاری مراسم افطاری و حاشیه ایجاد شده شعری توسط یکی از حضار در وصف شرایط فعلی حمل و نقل ریلی و شرکت راه آهن سروده شد که مورد توجه قرار گفت.
-
نهضت بازسازی لکوموتیو های متوقف طولانی مدت در سال 1403 اجرایی می شود.
-
فهرستی از اقدامات عجیب مدیرعامل شرکت راه آهن در مدت دو سال گذشته منتشر شد.
-
با وجود شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است، به نظر می رسد شرکت راه آهن توجه ویژه ای به موضوعات فرهنگی و فرهنگ سازی اجتماعی به جای موضوعات تخصصی، فنی و اقتصادی دارد.
-
قیمت گذاری پایین یکی از عواملی است که در وضعیت امروز راه آهن نقش اساسی بازی کرده و در عدم توفیق شرکت راه آهن و شرکت های بخش خصوصی بسیار موثر بوده است.
-
فعالان بخش حمل و نقل ریلی از ثبت یک رکورد دیگر در شبکه ریلی کشور خبر دادند.
-
سیدحسن موسوینژاد کارشناس صنعت ریلی ناوگان کهنه و مدیریت ضعیف را دو عامل مهم افزایش زیان دهی شرکت راه آهن برشمرد.