| کد خبر: 256664 |

چرخه هایپ گارتنر هوانوردی و حمل و نقل هوایی

چرخه هایپ گارتنر نموداری است که روند تولد ، رشد ، بلوغ ، پذیرش و کاربرد عمومی ایده های نو ، مدل های نوین و فناوری های جدید را در طی پنج مرحله از چپ به راست در گذر زمان نشان می دهد.

تین نیوز

چرخه هایپ گارتنر نموداری است که روند تولد ، رشد ، بلوغ ، پذیرش و کاربرد عمومی ایده های نو ، مدل های نوین و فناوری های جدید را در طی پنج مرحله از چپ به راست در گذر زمان نشان می دهد.

تمام این ایده ها ، مدل ها و فناوری های اصلی سفرهای هوایی به سطح بلوغ و کاربری بازار نزدیک نیستند و هرکدام از آنها نیز ممکن است سرعت یا شتاب متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال تحول در مدل های ارائه خدمات سلف سرویس سفرهای هوایی و بهبود چشمگیر تجربه مسافران هوایی به صورت بدون تماس مبتنی بر گوشی های تلفن همراه و تشخیص هویت های دیجیتالی بیومتریک سرعت بیشتری را نسبت به هواپیماهای مافوق صوت از زمان تولد تا ورود به بازار خواهد داشت.

سوخت هوانوردی پایدار(SAF) در آستانه ورود به کاربری عمومی است که تاثیر عمده ای بر تحول هوانوردی به مانند ۱۰۰ سال اخیر خواهد گذاشت. این ظهور ما را از صنعتی که در طول تاریخ بر پایه سوخت های فسیلی بنا شده است ، دور می کند. البته در بلندمدت ، SAF به تنهایی کافی نخواهد بود و SAF تنها بخشی از پازل هوانوردی پایدار است. پروازهای الکتریکی و هیدروژنی همتایان ضروری SAF هستند که برای پروازهای کوتاه به زودی به کاربری عمومی خواهند رسید.

علوم مدیریت داده ها مبنای تمام تصمیم گیری های هوانوردی خواهد گردید و دیگر ما نخواهیم توانست این صنعت را بر اساس تصورات ، برداشت ها و تفاسیر ذهنی و همچنین مشعشعات کلامی تریبونی اداره کنیم.

مدل های مالکیت اشتراکی در تامین ناوگان هوایی و مدل های بدیع مدیریت دارایی هواپیماها در قالب سرمایه گذاری های ارزی به دلیل اهمیت یافتن مدیریت ریسک ، تاب آوری و قدرت نقدینگی تحت شرایط عدم قطعیت بسیار بالای محیط های پیش رو در حال گسترش یافتن هستند.

پرنده های بدون سرنشین و خودمختار که یکی از مزیت های فعلی ماست ، به عنوان فرصت های تجاری قریب الوقوع در جهان هستند. هر چند برای ما به دلیل غفلت یکی از تهدیدهای ایمنی و امنیتی آینده نزدیک در فضای اطراف فرودگاه ها خواهند بود.

* خلیل الله معمار زاده کارشناس هوانوردی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی شخصی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.