سیاست خودرو زدایی وارونه شهرداری تهران
شهرداری تهران بنا دارد میدان ونک را به پیاده راه تبدیل کند اما همزمان برای خودروها نیز با صرف هزاران میلیارد تومان، یک تونل زیرسطحی بسازد.
خودروزدایی از معابر، سیاستی در کشورهای توسعه یافته است که دست کم دو دهه سابقه دارد و آزادسازی عرصه شهر از خودروهای شخصی، به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از روزن آنلاین، اما افزایش قابلیت پیاده روی در شهر با فرمول «تغییر کابری معابر خودرویی به محورهای پیاده بدون ساخت مسیر جایگزین جدید ویژه تردد خودروها» صورت گرفته و برای تسهیل سفرهای درون شهری نیز، توسعه حمل و نقل عمومی به تناسب نیازهای جدید، در دستور کار قرار می گیرد.
به گزارش روزن آنلاین، شهرداری تهران با یک برداشت سطحی و فهم وارونه از این سیاست شهری، بنا دارد میدان ونک را به پیاده راه تبدیل کند اما همزمان برای خودروها نیز با صرف هزاران میلیارد تومان، یک تونل زیرسطحی بسازد تا با پیاده محور شدن میدان، به حقوق خودروسواران تعرض نشود.
تصاویر ضمیمه، نمونه هایی از تغییر چهره معابر کشورهای مختلف در طول دو دهه اخیر با هدف تقویت سرزندگی شهرها از طریق تحدید خودروهاست.