| کد خبر: 174870 |

◄ کلاهبرداری با بهانه گرفتن تاکسی ‌اینترنتی

اخیرا برخی کلاهبرداران، شیوه جدیدی برای اخاذی از مردم به بهانه گرفتن تاکسی ‌اینترنتی به کار گرفته‌اند.

تین نیوز

در این شیوه فرد کلاهبردار با اعلام این‌که تلفن‌ همراه ندارد، از شهروندان درخواست می‌کند برای وی تاکسی‌ اینترنتی بگیرند و درنهایت با این روش اقدام به سواستفاده و کلاهبرداری از رانندگان تاکسی‌ اینترنتی می‌کند.

یکی از شهروندانی که با این شیوه مورد سواستفاده قرارگرفته، جزئیات اتفاق را این‌گونه شرح داد: یک روز حین بازگشت به منزل، مقابل در خانه دیدم پسر جوانی با پسرم در حال صحبت است، در ابتدا گمان کردم این فرد یکی از دوستان پسرم است و به داخل خانه رفتم، اما پسرم پس از بازگشت به خانه ماجرا را برایم شرح داد.

وی افزود: پسرم گفت آن مرد مدعی شده که در محله ما به میهمانی آمده، اما تلفن ‌همراهش را در منزل جاگذاشته و از پسرم خواسته بود برای بازگشت به منزلش یک تاکسی‌ اینترنتی درخواست دهد، پسرم نیز در ابتدا به حرف‌های این شخص شک کرده، اما درنهایت برایش تاکسی‌ اینترنتی درخواست داده و مبلغ سفر ۲۷‌ هزار تومان بود که پسرم پرداخت هزینه را به‌صورت نقدی انتخاب کرد.

وی ادامه داد: پس از ۲۰ دقیقه، مرد مسنی که راننده تاکسی‌ اینترنتی بود، با تلفن ‌همراه پسرم تماس گرفت و گفت: «چرا به خودرو بازنمی‌گردید، من زمان زیادی منتظر ماندم» پسرم تعجب کرد و گفت: چرا منتظر من مانده‌ای؟

راننده گفت: شما درخواست تاکسی ‌اینترنتی داده بودید که پسرم توضیح داد برای فرد ناشناسی در خیابان که تلفن‌ همراه نداشت، درخواست تاکسی اینترنتی کردم!

راننده گفت: مسافر چندین مقصد عوض کرده، از وی خواسته مبلغ ۲۴۰‌ هزار تومان نقدی قرض بگیرد و پس از بازگشت به خودرو این مبلغ را بازگرداند که درنهایت راننده تمام پول‌های نقد خودش را (حدود ۶۰‌ هزار تومان) به مسافر داده، اما مسافر به خودرو بازنگشته است.

مطمئن شدیم این شخص کلاهبرداری کرده است. حدود ۳۰ دقیقه بعد از شرکت تاکسی ‌اینترنتی هم با ما تماس گرفتند که ماجرا را توضیح دادیم و آن‌ها گفتند درست است قصد شما خیر بوده، اما اگر برای راننده اتفاقی می‌افتاد، تنها سرنخ ما، شماره تلفن‌ همراه فردی بود که درخواست تاکسی‌ اینترنتی داده بود و شما در دردسر می‌افتادید!

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.