| کد خبر: 170768 |

◄ «اسنپ» و «تپسی» عامل هجوم رانندگان شهرستانی به تهران شده‎‌اند

حمایت غیرمنطقی از این دو شرکت موجب افزایش مصرف بنزین و هجوم مسافربرهای شخصی به تهران شده است.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره تاکسی بیسیم تهران با ابراز تاسف از نحوه برخورد مسئولان دولتی با شرکت‌های حمل‌ونقل هوشمند «اسنپ» و «تپسی»، گفت: حمایت غیرمنطقی از این دو شرکت موجب افزایش مصرف بنزین و هجوم مسافربرهای شخصی به تهران شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدتقی مهدی‌خانی به این نکته که فعالیت استارت‌آپ‌های اسنپ و تپسی نتوانسته به بخش تاکسی بیسیم صدمه‌ای وارد کند، گفت: در برابر آسیب‌هایی که در بخش تاکسیرانی و آژانس شاهد هستیم، صدمه به تاکسی بیسیم تهران بی اثر بوده است.

وی به این موضوع پرداخت که، شرکت‌های اسنپ و تپسی کاری را انجام دادند که خلاف قانون مصوب مجلس است که صراحت دارد، متولی حمل‌ونقل در هر شهر شهرداری آن شهر است و حتی اختلاف‌نظری بین وزارت بازرگانی سابق و شهرداری در خصوص آژانس‌های محلی در تمام نقاط کشور به وجود آمد اما با تصویب این قانون تمامی آژانس‌ها تحت نظر شهرداری‌های شهر خود درآمده و به کار خود تا به امروز ادامه دادند.

مهدی‌خانی با اشاره به این موضوع که در تهران این مقوله به طور سیاسی نگاه می‌شود، افزود: متاسفانه مسئولان مرتبط با حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز حمایت‌هایی از اسنپ و تپسی داشته‌اند و این امر باعث شده تا دچار آسیب جدی و شدیدی شویم.

به گفته وی، رانندگان تاکسی علاوه بر پرداخت عوارض تا شروع بکار در بخش حمل‌ونقل عمومی تمامی آزمون‌های سلامت جسم و روان و اجتماعی را پشت سر می‌گذارند. اما نظارتی در گزینش رانندگان  تاکسی‌های اینترنتی وجود ندارد. به‌گونه‌ای که مسافربرهای شخصی از سایر شهرها برای پیوستن به اسنپ و تپسی به تهران مهاجرت می‌کنند.

مدیرعامل تاکسی بیسیم تهران یادآور شد: شرکت‌های تاکسی موبایلی مدعی هستند که ما با راه‌اندازی تاکسی هوشمند ایجاد اشتغال کرده‌ایم. اما این‌ها باید بدانند که ایجاد اشتغال زمانی صورت می‌گیرد که نیازی از نیازهای جامعه برطرف شود و تعدادی که تا به حال شغلی نداشته‌اند، در آن بخش مشغول به کار شوند. تولید سفر ما در تهران از پیش مشخص بود و کار جدیدی در این زمینه انجام نشده تا گفته شود ادعای مسئولان اسنپ و تپسی مورد تائید است.

مهدی‌خانی تصریح کرد: باید آمار استفاده از تاکسی را کم بکنیم تا مردم به سمت و سوی استفاده از اتوبوس‌های تندرو بروند. با شروع فعالیت اسنپ و تپسی این اتفاق نیفتاد. ضمن این‌که ایجاد اشتغال توسط اسنپ و تپسی نیز یک شعار است.

به گفته وی، بیش از 40 درصد از خودروهای شاغل در اسنپ و تپسی، خودروهایی هستند که از شهرستان‌ها به تهران سرازیر شده‌اند و این خود عاملی برای افزایش آلایندگی در شهر، افزایش تعداد خودروها نه تنها به ایجاد اشتغال کمک نمی‌کند بلکه بر مصرف بنزین افزوده و باعث ایجاد ترافیک و تردد غیر واقعی نیز خواهد شد.

او افزود: آلودگی هوا، افزایش مصرف بنزین و دست بردن در معیشت راننده چه از نظر شرع، چه از نظر عرف و قانون، ضمان‌هایی را ایجاد می‌کند که پاسخ آن‌را باید مسئولینی بدهند که در برابر کار غیر قانونی اسنپ و تپسی سکوت اختیار کرده و یا از آن‌ها حمایت می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.