نیازهای جامعه دریایی بیش از اسکرابر
اسکرابر پاسخگوی نیازهای جامعه دریایی نیست.
اسکرابرها عمر 10 ساله دارند و نمی توانند جایگزین مناسبی برای اجرای قانون 2020 باشند.
به گزارش تیننیوز و به نقل از مانا، Dragos Rauta مدیر فنی شرکت Intertanko با انتشار گزارشی گفت: اسیدیتهشدن اسکرابرها و همچنین شست وشوی آن یک چالش جدی در ارتباط با نصب اسکرابر بر روی کشتیها است.
وی افزود: به نظر میرسد غیر از سوخت پاک LNG، راهحلهای بالقوه دیگری وجود ندارد که در کوتاهمدت و یا بلندمدت پاسخگوی نیاز جهانی باشد. صنعت حملونقل دریایی جهان به راهحل گلوله نقرهای نیاز دارد تا با قانون 2020 یعنی کاهش گوگرد به میزان نیمدرصد منطبق باشد و بتواند قابل قبول و پایدار باشد و از سوی دیگر به کاهش انتشار گازهای گلخانهای و پاک بودن محیطزیست منجر شود.
در این ارتباط خالد هاشم، مدیرعامل شرکت Precious Shipping نیز خاطر نشان ساخت: باید برای پیروی از مقررات قانون 2020 به دنبال بهترین راهحل باشیم.
به گفته وی در خوشبینانهترین حالت از آنجایی که اسکرابرها در صورت نصب بر روی کشتی بیش از 10 سال نمیتوانند عمر مفید داشته باشند و احتمال آلودگی محیطزیست را هم دارند بدین ترتیب تا سال 2050 پاسخگوی نیازهای حم ونقل نیستند. به همین جهت بهترین جایگزین سوخت کم سولفور همانا گاز LNG است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.