| کد خبر: 179727 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار مطرح کرد:

◄ امضای الحاقیه قرارداد اجاره و بهره برداری بخشی از فاز یک بندر شهید بهشتی با شرکت IPGL

تشکیل این کمیته از اهداف و برنامه‌های نشست شورای هماهنگی "موافقت‌نامه چابهار" است و به منظور بررسی کارشناسی به منظور شناخت و رفع موانع و مشکلات زیربنایی در توسعه حمل و نقل چند وجهی و ارائه خدمات لجستیکی و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، تسهیل فرآیندها و قوانین و مقررات و تسهیل زمینه فعالیت بخش‌های خصوصی با ارائه مشوق‌های ویژه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

تین نیوز
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: قرارداد اجاره و بهره‌برداری بخشی از فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار بین اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و شرکت ایندیا پورت گلوبال لیمیتد (IPGL) امضا شد.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار اظهار داشت: تشکیل این کمیته از اهداف و برنامه‌های نشست شورای هماهنگی "موافقت‌نامه چابهار" است و به منظور بررسی کارشناسی به منظور شناخت و رفع موانع و مشکلات زیربنایی در توسعه حمل و نقل چند وجهی و ارائه خدمات لجستیکی و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، تسهیل فرآیندها و قوانین و مقررات و تسهیل زمینه فعالیت بخش‌های خصوصی با ارائه مشوق‌های ویژه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.
 
وی افزود: بر اساس مذاکرات فنی و بر پایه دستور کار کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقت‌نامه چابهار، بررسی پیش‌نویس اجرایی‌سازی در دو نوبت میان اعضا تشکیل که در پایان، متن پروتکل اجرایی سازی موافقت‌نامه ترانزیتی سه جانبه ایران، هند و افغانستان به امضای روسای هیأت‌های مذکور خواهد رسید.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از امضای الحاقیه شماره ۱ قرارداد اجاره و بهره‌برداری بخشی از فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار بین اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و شرکت ایندیا پورت گلوبال لیمیتد (IPGL) به مدیر عاملی آرون کومار گوپتا خبر داد.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: همزمان با اولین نشست کمیته اجرایی‌سازی "موافقتنامه چابهار"، شرکت IPGL هند فعالیت خود را در بندر چابهار آغاز کرد.
 
شایان ذکر است، موافقت‌نامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و چابهار با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار و اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین‌المللی بین کشورهای مذکور در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به امضای روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.