| کد خبر: 177033 |

◄ پیشرفت مطلوب بندر چابهار در سال جاری

در فاصله کم‌تر از پنج ماه کل میزان کالای ترانزیتی معادل ۶ برابر آمار ترانزیت از طریق بندر چابهار در پنج سال گذشته بوده است.

تین نیوز

از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶۷ میلیاردتومان قرارداد سرمایه گذاری در زمینه فعالیت های پشتیبانی و لجستیکی در بنادر چابهار امضاشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: بندر چابهار در تعاملات اقتصادی و تجاری منطقه ای و بین المللی نقش مهمی دارد و بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای محصور در خشکی نظیر افغانستان به آب های آزاد است.

آقایی اظهار داشت: سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تکمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با ایجاد زیرساخت های بندری و تامین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری نمونه ای از توجهات و اهمیت به این بندر راهبردی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: انتقال و ترانزیت محموله های گندم و حبوبات به وزن ۱۱۰ هزارتن از طریق بندر چابهار به افغانستان نمونه ای از اهمیت این کشور در استفاده از حمل ونقل دریایی این بندر است.

او ادامه داد: در فاصله کم تر از پنج ماه کل میزان کالای ترانزیتی معادل شش برابر آمار ترانزیت از طریق بندر چابهار در پنج سال گذشته بوده است.

آقایی بیان کرد: بندر چابهار به عنوان دروازه ملل مشهور است و با استثنا شدن از تحریم های آمریکا جایگاه بین المللی آن بیش ازپیش ارتقا پیداکرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.