| کد خبر: 177818 |

◄ تکمیل زیرساخت‌های ریلی و بندری در بندر چابهار ضروری است

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از باز شدن خط اعتباری 150میلیون دلاری از سوی کشور هند برای توسعه بندر شهید بهشتی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از باز شدن خط اعتباری 150میلیون دلاری از سوی کشور هندبرای توسعه بندر شهید بهشتی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، بهروز آقایی افزود: هندوستان به‌زودی فعالیت خود را به‌عنوان اپراتور در بندر چابهار آغاز می‌کند که این امر رشد و توسعه اقتصاد افغانستان را به دنبال دارد.

او تشریح کرد: هند قرارداد اپراتوری به ارزش 85 میلیون دلار برای تامین تجهیزات با ایران امضا کرده است و در این توافق علاوه بر اپراتوری هند در بندر شهید بهشتی چابهار، این کشور تامین کننده تجهیزاتی نظیر جرثقیل‌های 65 تنی در قالب BOT خواهد بود و این قرارداد بلندمدت است که بعد از اتمام مدت آن به ایران منتقل خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: همچنین یک خط اعتباری حدود 150میلیون دلاری از سوی کشور هند برای توسعه بندرشهید بهشتی باز می‌شود.

آقایی گفت: هم‌اینک زیرساخت‌های بندری و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری در بندر چابهار تا میزان 15 میلیون تن کالا در سال وجود دارد و فقط از نظر تکمیل راه‌آهن چابهار- سرخس و مسیرهای جاده‌ای با مشکل مواجه هستیم.

او اذعان داشت: با همت جهادی و تخصیص به‌موقع اعتبار راه‌آهن چابهار- زاهدان-سرخس تکمیل و جاده‌های کم‌عرض منتهی به بندر چابهار به بزرگراه و آزادراه ارتقا پیدا می‌کنند.

آقایی بابیان این‌که جذب سرمایه داخلی و خارجی، تکمیل زیرساخت‌های باقیمانده خط ریلی و بندری از ضرورت‌ها برای توسعه چابهار است، خاطرنشان کرد: پس از تکمیل فاز نخست بندر شهیدبهشتی چابهار مهم‌ترین کار بازاریابی، جذب سرمایه‌گذار و ورود کشتی‌های مختلف است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.