| کد خبر ۳۰۸۰۴۵
کپی شد

بهره‌ برداری از اتوبوس‌ های برقی ۲۶ و ۱۸ متری، بزودی

در چارچوب قراردادهای منعقدشده تاکنون ۳۹۰ دستگاه اتوبوس برقی شرکت هایگر تحویل ناوگان شده و ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۸ متری و ۷۵ دستگاه اتوبوس برقی ۲۶ متری نیز به زودی وارد چرخه بهره برداری خواهد شد.

 بهره‌ برداری از اتوبوس‌ های برقی ۲۶ و ۱۸ متری، بزودی
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر نقش محوری این شرکت در تصمیم گیری های فنی ناوگان، از پیشرفت چشمگیر روند برقی سازی اتوبوس های پایتخت خبر داد و گفت: در دوره ششم مدیریت شهری، پروژه برقی سازی به مرحله تثبیت رسیده و با رفع چالش های فنی شاهد بهترین عملکرد ناوگان برقی خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد قیومی با اشاره به جایگاه تخصصی شرکت واحد اتوبوسرانی در حوزه مدیریت فنی ناوگان، گفت: تمامی مراحل نوسازی، بازسازی و خرید ناوگان بر پایه بررسی های کارشناسی و با نظارت دقیق کمیته های تخصصی انجام می شود و هیچ اقدامی بدون تأیید فنی صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه روند نوسازی و برقی سازی ناوگان اتوبوسرانی در چارچوب سیاست های شهرداری تهران ادامه دارد، افزود: در چارچوب قراردادهای منعقدشده تاکنون ۳۹۰ دستگاه اتوبوس برقی شرکت هایگر تحویل ناوگان شده و  ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۸ متری و ۷۵ دستگاه اتوبوس برقی ۲۶ متری نیز به زودی وارد چرخه بهره برداری خواهد شد.

قیومی با اشاره به اهمیت برقی سازی ناوگان حمل ونقل عمومی تهران، تأکید کرد: توسعه ناوگان برقی یکی از مهم ترین گام های شهرداری در مسیر کاهش آلودگی هوای پایتخت است. اتوبوس های برقی بدون انتشار آلاینده های مضر، نقش مؤثری در بهبود کیفیت هوا و سلامت شهروندان دارند و با سیاست های زیست محیطی مدیریت شهری دوره ششم کاملاً همسو هستند.

وی در تشریح آخرین وضعیت فنی پروژه های برقی سازی، گفت: برقی سازی در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به مرحله ای رسیده که می توان آن را نماد تحول حمل ونقل پاک در کشور دانست. در سال گذشته، تمامی زیرساخت ها و نیازهای اساسی برای تحقق این هدف از جمله طراحی ایستگاه های شارژ، تجهیز توقفگاه ها و آموزش رانندگان ویژه اتوبوس های برقی فراهم شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: در مسیر بهره برداری از سری نخست اتوبوس های برقی، برخی چالش های فنی شناسایی شد که اکنون تمام آن ها در سفارش های جدید مورد توجه قرار گرفته است. کمیته فنی شرکت واحد با بررسی دقیق عملکرد ناوگان اولیه اصلاحات لازم را برای سری جدید اعمال کرده تا اتوبوس های جدید با بالاترین سطح آمادگی وارد خطوط بهره برداری شوند.

وی تأکید کرد: در مورد اتوبوس های ۱۸ متری یوتانگ و ۲۶ متری، بازدیدهای میدانی و بررسی های فنی در کارخانه های تولیدی انجام شده است و آمادگی مطلوبی برای ورود این ناوگان به کشور فراهم شده است. همچنین زیرساخت های مرتبط با شارژ، توقفگاه ها و جایگاه های رانندگان ویژه این ناوگان نیز طراحی و در حال تکمیل است.

قیومی با قدردانی از حمایت های شهردار تهران در پیشبرد طرح برقی سازی ناوگان، گفت: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه علمی و آینده نگر به موضوع حمل ونقل عمومی موجب شد پروژه های نوسازی و برقی سازی آغاز و در مرحله بعدی سرعت بگیرند. این روند نقطه عطفی در تاریخ اتوبوسرانی تهران به شمار می رود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، وی تأکید کرد: شرکت واحد با اتکا به توان کارشناسی داخلی و همکاری با شرکت های دانش بنیان، مسیر توسعه ناوگان برقی را با قدرت ادامه می دهد تا ضمن ارتقای بهره وری و کاهش آلایندگی، الگویی موفق برای سایر کلان شهرهای کشور در زمینه حمل ونقل پاک ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.