| کد خبر: 172930 |

◄ جزئیات سامانه نظارت بر رانندگان سرویس مدارس

سامانه نظارت همگانی بر سرویس مدارس برای اولین بار در ایران راه‌اندازی می‌شود. علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی با اعلام این خبر گفت: اطلاعات تمام راننده‌ها در این سامانه به‌صورت پرونده الکترونیک ثبت و دراختیار تاکسیرانی قرار دارد.

تین نیوز

سامانه نظارت همگانی بر سرویس مدارس برای اولین بار در ایران راه‌اندازی می‌شود.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی با اعلام این خبر گفت: اطلاعات تمام راننده‌ها در این سامانه به‌صورت پرونده الکترونیک ثبت و دراختیار تاکسیرانی قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از شهرنوشت، قنادان با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی برای اولین بار سامانه‌ای را برای مشارکت و نظارت همگانی والدین و شهروندان راه‌اندازی کرده است، گفت: والدین می‌توانند در صورت نیاز وارد سامانه شده و مشخصات خودرو موردنظر را وارد کرده و پروفایل تشخیص صلاحیت راننده، خودرو و هم پیمانکار را ملاحظه کنند. درصورت عدم ثبت مجوز، می‌توانند خودرو و راننده موردنظر را به تاکسیرانی گزارش کنند تا رسیدگی و برخورد شود.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی با اشاره به شفاف شدن فرایند ثبت‌نام شرکت‌ها، خودروها و رانندگان در سامانه سرویس مدارس، اظهارکرد: سامانه‌ای در سازمان تاکسیرانی راه‌اندازی شده است که شرکت‌های پیمانکاری سرویس مدارس از طریق دفاتر هماهنگی و امور اداری تاکسیرانی ثبت می‌شوند و  تاکنون حدود 400 پیمانکار سرویس مدارس در این سامانه ثبت‌نام کرده و به آموزش پرورش معرفی‌شده‌اند.

قنادان 1

او افزود: بااتصال به زیرساخت الکترونیکی، سوءپیشینه راننده و معاینه فنی خودروها وارد سامانه می‌شوند و امکان کنترل هم ازلحاظ امنیتی و ایمنی و هم ازنظر آلایندگی به‌صورت الکترونیک مهیاست. درصورتی‌که مهلت معاینه فنی به اتمام رسیده یا موضوع خاصی در مورد صلاحیت راننده احراز شود، در سامانه رصد شده و اقدامات مقتضی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی بابیان اینکه امسال آموزش پرورش به‌عنوان کارفرما در مورد خدمات سرویس مدارس شناخته‌شده است، درصورتی‌که درگذشته کارفرما به‌صورت شفاف مشخص نبود، خاطرنشان کرد:  رانندگان در این سامانه دارای پروفایل کاملی از اطلاعات شامل شماره تلفن، آدرس، عدم اعتیاد و سوءپیشینه و... هستند. آموزش پرورش نیز صرفاً شرکت‌هایی را به رسمیت می‌شناسد که مجوز سازمان تاکسیرانی را دارند؛ بنابراین تاکسیرانی به‌عنوان یکی از اعضای کارگروه ماده 18 وظیفه  سطوح تشخیص صلاحیت و صدور مجوزها را برعهده دارد.

او با اشاره به تصمیم کارگروه ماده 18 سیاست‌گذاری اجرایی سرویس مدارس شهر تهران مبنی‌بر حذف پراید، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و وضعیتی که پراید در حمل‌ونقل دارد برای پروسه حذف پراید سه سال زمان تعیین شد؛  براساس آمار یک‌سوم ناوگان حمل‌ونقل پرایدهای بالای ۱۰ سال عمر بودند که مجوز سرویس مدارس را نگرفته و از سامانه حذف شدند؛ بنابراین امسال پراید بالای ۱۰سال عمر در ناوگان سرویس مدارس نداریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.