| کد خبر ۳۰۹۰۳۱
کپی شد

سفرهای ریلی اروپا تا سال ۲۰۴۰ کوتاه تر و سریع تر می شوند

کمیسیون اروپا بسته حمل و نقل جامعی تصویب کرده است که توسعه شبکه راه آهن پرسرعت اروپا را تسریع می کند و همچنین سرمایه گذاری در سوخت های تجدیدپذیر و کم کربن را برای بخش های هوانوردی و دریایی افزایش می دهد.

سفرهای ریلی اروپا تا سال ۲۰۴۰  کوتاه تر و سریع تر می شوند
تین نیوز |

طرح جدید راه‌آهن پرسرعت اتحادیه اروپا وعده می‌دهد مسیرهایی مانند برلین تا کپنهاگ را از ۷ ساعت به ۴ ساعت کاهش دهد و با اصلاح زیرساخت‌ها و استانداردسازی‌ها، تجارت و ارتباطات مرزی را تسهیل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کمیسیون اروپا بسته حمل و نقل جامعی تصویب کرده است که توسعه شبکه راه آهن پرسرعت اروپا را تسریع می کند و همچنین سرمایه گذاری در سوخت های تجدیدپذیر و کم کربن را برای بخش های هوانوردی و دریایی افزایش می دهد.

کمیسیون اروپا، هدف از این بسته جدید را کارآمدتر، به هم پیوسته تر، در دسترس تر، پاک تر و مقاوم تر کردن سیستم حمل و نقل اتحادیه اروپا اعلام کرد.

طرح اقدام جدید راه آهن پرسرعت، دستور کاری را برای ایجاد شبکه ریلی سریع تر و به هم پیوسته تر تا سال ۲۰۴۰، بر اساس شبکه حمل ونقل بین اروپایی (TEN-T) تعیین می کند و هدف آن اتصال شهرهای بزرگ در سراسر اروپا با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت یا بالاتر است. درنتیجه مسافران می توانند از برلین به کپنهاگ به جای هفت ساعت فعلی، در چهار ساعت و از صوفیه به آتن به جای حدود ۱۴ ساعت کنونی، در ۶ ساعت سفر کنند. ارتباطات مرزی، مانند پاریس-لیسبون از طریق مادرید و بهبود اتصال بین پایتخت های بالتیک نیز در دستور کار قرار دارند.

انسجام در عمل

رافائل فیتو، معاون اجرایی انسجام و اصلاحات کمیسیون اروپا اظهار کرد که راه آهن پرسرعت، انسجام در عمل است. بهبود زمان سفر بین پایتخت ها در سراسر اروپا، نتیجه ملموس و عملی اراده ما برای متحدتر و کارآمدتر کردن اروپا است. اجرای این طرح شهروندان را به هم نزدیک تر و تجارت را در سراسر اتحادیه اروپا آسان تر می کند.

برای دستیابی به اهداف راه آهن پرسرعت، کمیسیون قصد دارد تنگناهای مرزی را برطرف، گزینه های پرسرعت (از جمله سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر در ساعت) را شناسایی و استراتژی تامین مالی هماهنگ تدوین کند، همچنین شرایط برای اپراتورهای ریلی از طریق اقدامات نظارتی و دیجیتال را بهبود بخشد و حاکمیت در سطح اتحادیه اروپا را در مورد زیرساخت ها، استانداردسازی ها و مجوزها تقویت کند.

طرح سرمایه گذاری حمل و نقل پایدار

در کنار ابتکار راه آهن، کمیسیون طرح سرمایه گذاری حمل و نقل پایدار (STIP) را معرفی کرد که به دنبال افزایش استفاده از سوخت های تجدیدپذیر و کم کربن در هر دو بخش حمل و نقل هوایی و دریایی خواهد بود.

هدف طرح سرمایه گذاری حمل و نقل پایدار، جمع آوری حداقل ۲.۹ میلیارد یورو از طریق ابزارهای مالی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۷ برای تسریع گذار به انرژی پاک است.

طبق گزارش سایت یوروپ دیتا،  آپوستولوس تزیتزیکستاس، کمیسر حمل و نقل و گردشگری پایدار گفت: بسته امروز در مورد تقویت رقابت پذیری اروپا و همزمان، حرکت قاطعانه به سمت آینده ای با انتشار صفر خالص است. با سرمایه گذاری در راه آهن سریع تر و متصل تر و افزایش سوخت های تجدیدپذیر و کم کربن، سیستم حمل و نقل اروپا را برای شهروندان پاک تر، مقاوم تر و مقرون به صرفه تر خواهیم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.