◄ رشد ۵۰ درصدی رزرو بار میان چین و آمریکا
رولف یانسن، مدیرعامل شرکت کشتیرانی هاپاگ-لوید آلمان، اعلام کرد که رزروهای بار میان چین و آمریکا در یک هفته گذشته تا ۵۰ درصد رشد کرده است. این شرکت به منظور پاسخگویی به این تقاضا، کشتی هایی با ظرفیت های متنوع را روانه مسیر کرده است.

در پی اعلام توافق ۹۰ روزه بین ایالات متحده و چین برای کاهش موقت تعرفه های تجاری، کارشناسان معتقدند که این اقدام می تواند به عنوان یک محرک مهم برای احیای بخش های مختلف صنعت حمل ونقل آمریکا، به ویژه حمل ونقل جاده ای عمل کند. این صنعت ۹۰۶ میلیارد دلاری در آمریکا، طی سه سال اخیر تحت فشار ظرفیت مازاد و تنش های تعرفه ای به شدت آسیب دیده است.
به گزارش تین نیوز، بر اساس گزارش رویترز، واردکنندگان آمریکایی که پیش از این به دلیل افزایش تعرفه ها جانب احتیاط را رعایت می کردند، اکنون در آستانه فصل پررونق خرید لوازم مدرسه، با شتاب در حال سفارش گذاری هستند. این امر می تواند منجر به افزایش شدید تقاضا برای حمل کالا از بنادر به مراکز توزیع شود و بازار لجستیک داخلی آمریکا را بار دیگر فعال کند.
رشد ۵۰ درصدی رزرو بار میان چین و آمریکا
رولف یانسن، مدیرعامل شرکت کشتیرانی هاپاگ-لوید آلمان، اعلام کرد که رزروهای بار میان چین و آمریکا در یک هفته گذشته تا ۵۰ درصد رشد کرده است. این شرکت به منظور پاسخگویی به این تقاضا، کشتی هایی با ظرفیت های متنوع را روانه مسیر کرده است.
در سال ۲۰۲۴، حجم تجارت دوجانبه آمریکا و چین به ۶۶۸ میلیارد دلار رسید. این رشد می تواند مستقیماً باعث افزایش تقاضا برای کامیون های حمل کانتینر، راه آهن و خدمات میان حمل شود و شرکت هایی مانند JB Hunt، Knight-Swift، Hub Group و Old Dominion از این فرصت بهره مند شوند. همچنین خطوط راه آهنی چون Union Pacific و CSX نیز ممکن است از افزایش بارگیری سود قابل توجهی کسب کنند.
در انتظار جهش نرخ های حمل و محدودیت ظرفیت
متخصصان حمل ونقل هشدار می دهند که با نزدیک شدن به اواخر ماه ژوئن و آغاز فصل حمل محصولات کشاورزی، فشار مضاعفی بر زیرساخت های حمل ونقل وارد خواهد شد و احتمال افزایش نرخ های نقطه ای (Spot Rate) وجود دارد.
چاد شیلمن، معاون شرکت Trinity Logistics نیز از مشتریان خواسته است تا «هر چه زودتر ظرفیت حمل را رزرو کنند»، چرا که پیش بینی می شود فضا محدود شده و نرخ ها افزایش یابند.
نقش مهم خرده فروشان کوچک و متوسط
برخلاف برخی واردکنندگان بزرگ که پیش تر کالا ذخیره کرده بودند، بسیاری از خرده فروشان متوسط و کوچک با سیاست «صبر و مشاهده» عمل کردند و اکنون برای تأمین موجودی خود در حال ثبت سفارش های عمده هستند.
دین کروک، تحلیلگر ارشد مؤسسه DAT Freight & Analytics می گوید**: «با توجه به قرار گرفتن در بازه زمانی خرید برای فصل مدارس، خریداران فشار زیادی بر تولیدکنندگان چینی وارد کرده اند تا با حداکثر سرعت کالا تولید شود.»