بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

بهره برداری از راه آهن باکو - تفلیس - قارص تا دو هفته دیگر

قطارهای باری در امتداد راه آهن تازه بازسازی شده باکو-تفلیس-قارس (BTK) در 20 مه 2024 شروع به حرکت خواهند کرد. به گفته روشن رستم اف، رئیس راه آهن آذربایجان (ADY)، برنامه این است که این خط به شریان اصلی کریدور میانی تبدیل شده و حمل و نقل ریلی اوراسیا را تقویت کند.

تین نیوز |

قطارهای باری در امتداد راه آهن تازه بازسازی شده باکو-تفلیس-قارس (BTK) در 20 مه 2024 شروع به حرکت خواهند کرد. به گفته روشن رستم اف، رئیس راه آهن آذربایجان (ADY)، برنامه این است که این خط به شریان اصلی کریدور میانی تبدیل شده و حمل و نقل ریلی اوراسیا را تقویت کند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران ، رستم اف در گفت و گو با خبرگزاری آذربایجانی آذرتاگ اشاره کرد که کار در سمت گرجستان به تازگی تکمیل شده است و در این ماه باید یک سرمایه گذاری مشترک بین گرجستان و آذربایجان برای مدیریت راه آهن BTK ایجاد شود.

خط BTK از بندر باکو در آذربایجان و تفلیس پایتخت گرجستان و شهر قارص ترکیه می گذرد که در سال 2017 افتتاح شد و پروژه ارتقاء آن در سال 2022 با هزینه کل حدود 100 میلیون یورو راه اندازی شد. اقدامات ارتقا شامل ساخت یک خط راه آهن به طول 61 کیلومتر، و 98 کیلومتر خطوط ارتباطی، 172 کیلومتر سیم 10 کیلوولت و 338 کیلومتر کابل فیبر نوری بود. 

یکی دیگر از پروژه های بزرگ مرتبط با BTK، ساخت یک مجتمع لجستیکی 110 هکتاری در آخالکلاکی، نزدیک مرز گرجستان و ترکیه بود. اگر راه آهن BTK با حداکثر ظرفیت جدید خود مورد بهره برداری قرار گیرد، ترافیک در امتداد آن می تواند از یک به پنج میلیون تن در سال افزایش یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.