| کد خبر: 267116 |

ضرر مصر از کاهش ترافیک دریایی در کانال سوئز

کانال سوئز برای مصر اهمیت زیادی دارد زیرا این کشور درآمد قابل توجهی از این آبراه کسب می کند. اگر کاهش ترافیک دریایی کانال سوئز ادامه دار باشد، مصر با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

تین نیوز
مصر اخیرا هزینه های حمل و نقل از طریق کانال سوئز را با افزایش همراه کرده است زیرا کاهش ترافیک دریایی از طریق این آبراه مهم به دلیل تنش های دریای سرخ، نیاز مصر به ارزهای خارجی را بیشتر کرده است.
 
به نوشته بلومبرگ، درآمد این کشور شمال آفریقا از کانال سوئز - که کوتاه ترین مسیر میان آسیا و اروپا محسوب می شود - کاهش یافته است چراکه کشتی های بسیاری از ورود به دریای سرخ خودداری می کنند. حجم ترافیک دریایی کانال سوئز از 1 تا 11 ژانویه (11 تا 21 دی) و در مقایسه با یک سال گذشته با کاهش 30 درصدی مواجه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکو ایران، مسئول مدیریت کانال سوئز اعلام کرده: «به دلیل نگرانی های امنیتی، کشتی های تجاری ممکن است ترجیح دهند از مسیرهای طولانی تر استفاده کنند. حتی اگر تعرفه های عبور از کانال سوئز را کاهش دهیم، تأثیری نخواهد داشت، چراکه پای نگرانی های امنیتی در میان است.»

مصر که از روز دوشنبه (25 دی) تعرفه های حمل ونقل از طریق کانال سوئز را افزایش داده، پیش از این در تلاش بود با گسترش این کانال، درآمد خود را افزایش دهد. مصر به عنوان پرجمعیت ترین کشور خاورمیانه، در حال مذاکراه با صندوق بین المللی پول است تا بتواند بسته کمک مالی خود که هم اکنون 3 میلیارد دلار است، به دست کم دو برابر افزایش دهد.

«مرسک» و «هاپاک لوید» در میان شرکت هایی قرار دارند که از ورود کشتی های خود به دریای سرخ و استفاده از کانال سوئز خودداری کرده اند و در عوض، از مسیر طولانی تر و پرهزینه تر قاره آفریقا استفاده می کنند.

مقامات مربوط به مدیریت کانال سوئز، تعرفه عبور برخی نفت کش ها از این آبراه را 15 درصد افزایش داده اند، از جمله کشتی هایی که به حمل نفت خام و محصولات پتروشیمی می پردازند.

مسئول مدیریت کانال سوئز همچنین افزوده: «نگرانی های امنیتی شرکت های حمل ونقل دریایی با تخفیف یا اقدامات تشویقی برطرف نمی شود. تأثیر این بحران، بزرگ است و کند شدن زنجیره های تأمین را به دنبال دارد. وضعیت فعلی، ما را به یاد دوران کووید-19 می اندازد.»

درآمد سالانه مصر از کانال سوئز در سال 2023 به 10/25 میلیارد دلار رسید و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، درآمد این کشور طی سال جاری میلادی به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. با این وجود، کشتی های زیادی هستند که هنوز از کانال سوئز عبور می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.