| کد خبر: 254685 |

آماده راه‌اندازی خط مستقیم دریایی ایران و عربستان هستیم

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: باید توجه داشت که مبادلات ایران و عربستان در حد و میزان مبادلات ایران و امارات نبوده است که شاهد تردد مستمر کشتی‌ ها و جابه‌‌ جایی بار باشیم.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: باید توجه داشت که مبادلات ایران و عربستان در حد و میزان مبادلات ایران و امارات نبوده است که شاهد تردد مستمر کشتی ها و جابه جایی بار باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا،  پیش از توافق ایران و عربستان هم مبادلات تجاری بین دو کشور هر چند محدود اما وجود داشت و کالای صادراتی از ایران از مسیر امارات به عربستان می رسید. در حال حاضر هم با اینکه حجم تجارت دو کشور و مبادلات کالا بین ایران و عربستان چشمگیر نیست و به عدد قابل توجهی نرسیده اما درخواست فعالان اقتصادی برای کاهش هزینه های حمل و نقل و مبادلات با عربستان، راه اندازی خط مستقیم دریایی با این کشور است.  

حسین عباس نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ایجاد خط دریایی مستقیم ایران و عربستان اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی این آمادگی را دارد در صورت درخواست و افزایش حجم تجارت با یک مقصد مشخص به راه اندازی خط مستقیم دریایی اقدام کند.

وی ادامه داد: درباره راه اندازی خطوط دریایی موضوعات اصلی توافقات اقتصادی و میزان حجم تجارت است که این موضوعات را وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی دنبال می کند.     

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره برنامه ایران برای راه اندازی خط دریایی عربستان در آینده نزدیک، گفت: سازمان بنادر به عنوان متولی مباحث اداره امور دریایی این آمادگی را دارد با ایجاد هر خطی کشتی های طرف مقابل را بپذیریم و اقدامات جاری تخلیه و بارگیری را مانند هر خط و کشتی دیگری انجام دهیم.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه از لحاظ موضوعات دریایی و بندری هیچ مانعی برای راه اندازی خط دریایی مستقیم ایران و عربستان وجود ندارد، افزود: اصول و استانداردهای بین المللی در بنادر دو طرف حاکم است و اگر در این مسیر درخواست حمل بار وجود داشته باشد در بخش فنی و حمل و نقل دریایی هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به برقراری تردد مستقیم کشتی ها و انتقال بار بین ایران و عربستان گفت: در سال های گذشته هم خط مستقیم دریایی بین ایران و عربستان وجود داشت و بار بین دو کشور به طور مستقیم جابه جا می شد اما برقراری این خط بستگی به میزان بار داشته و به هر حال مسیری بین دو کشور وجود داشت و اینگونه نیست که برای اولین بار خط مستقیم دریایی بین دو کشور راه اندازی شود. البته  باید توجه داشت که مبادلات ایران و عربستان در حد و میزان مبادلات ایران و امارات نبوده است که شاهد تردد مستمر کشتی ها و جابه جایی بار باشیم. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.