| کد خبر: 266701 |

صنعت کشتی‌ سازی چین در اوج

صنعت کشتی‌ سازی چین در سال ۲۰۲۳ با رشد بسیار زیاد، مالکان کشتی در سراسر جهان را ترغیب کرد تا سفارش‌ هایی را به چین ارائه دهند، بطوریکه زمان تحویل برخی از آنها سال ۲۰۲۸ تعیین شده است.

تین نیوز

صنعت کشتی‌ سازی چین در سال ۲۰۲۳ با رشد بسیار زیاد، مالکان کشتی در سراسر جهان را ترغیب کرد تا سفارش‌ هایی را به چین ارائه دهند، بطوریکه زمان تحویل برخی از آنها سال ۲۰۲۸ تعیین شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارین نیوز، به گفته لی هائو مدیر بخش عملیات «شرکت بین المللی کشتی سازی گوانگژو»، یکی از شرکت‌ های تابعه «کشتی سازی دولتی چین»، افزایش این سفارش‌ ها را می‌ توان با توانمندی چین در زمینه حفاظت از محیط زیست مرتبط دانست.

لی هائو به «گروه رسانه چین» گفت که حدود ۸۰ درصد از این سفارش‌ ها را کشورهای خارجی ثبت کرده اند.

به گفته لی هائو، بیش از ۶۰ درصد سفارش‌ های فعلی برای ساخت کشتی‌ های کانتینری دوگانه سوز با سوخت متانول یا گاز طبیعی مایع بوده که در مقایسه با کشتی‌ های مصرف کننده سوخت‌ فسیلی می‌ توانند انتشار کربن را تا ۲۰ درصد، اکسیدهای نیتروژن را تا ۸۵ درصد و گوگرد را تا ۹۹ درصد کاهش دهند.

این شرکت سازنده در حال ساخت مجموعه‌ ای از کشتی‌ های بزرگ برای غول کشتیرانی جهانی یعنی «شرکت کشتیرانی مدیترانه» (MSC) است. هر یک از این کشتی‌ ها می‌ توانند بیش از ۱۶۶۱۶ واب (TEU) را در هربار حمل کنند.

اولین کشتی اواخر ژوئیه سال گذشته میلادی (تیر-مرداد) تحویل داده شد و ساخت هشت فروند کشتی دیگر نیز برنامه ریزی شده است که همگی می‌ توانند با گاز طبیعی مایع تغذیه شوند.

داده‌ های وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین نشان می‌ دهد که میزان تولیدات کشتی‌ سازی این کشور در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر سال گذشته میلادی (دی ۱۴۰۱ - آذر ۱۴۰۲) با ۱۲.۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۳۸.۰۹ میلیون تناژ وزن مرده (dwt) رسید و ۵۰.۱ درصد از کل میزان تولید جهان را تشکیل می‌ داد.

آمار این وزارتخانه نشان داد که سفارش‌ های جدید با افزایش ۶۳.۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۶۴.۸۵ میلیون تناژ وزن مرده (dwt) رسیده و ۶۵.۹ درصد از مجموع تولید جهانی را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده است.

سفارشات این بخش تا پایان نوامبر سال گذشته میلادی (آذر ماه) به ۱۳۴.۰۹ میلیون تناژ وزن مرده (dwt) رسید و نسبت به سال قبل از آن ۲۹.۴ درصد افزایش یافت. این حجم ۵۳.۴ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.