بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

رقیب سنتی کریدور شمال - جنوب همچنان می تازد

خط کشتیرانی فسکو پوشش محدوده جغرافیایی سرویس هند - نووروسیسک خود را از طریق کانال سوئز باز هم گسترش داد.

رقیب سنتی کریدور شمال - جنوب همچنان می تازد
تین نیوز |

خط کشتیرانی فسکو پوشش محدوده جغرافیایی سرویس  هند - نووروسیسک خود را از طریق کانال سوئز باز هم گسترش داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، گروه حمل و نقل روسی فسکو از گسترش سرویس هند - نووروسیسک که  FESCO Indian Line West (FIL-W) نامیده می شود با افزودن شبکه فیدر به مالزی، سریلانکا، بنگلادش و پاکستان از طریق ترانشیپ در بندر موندرا خبر داده است.

بنگلادش و سریلانکا - روسیه: محمولات کانتینری توسط کشتیهای فیدر از چیتاگونگ و کلمبو به موندرا در هند منتقل و از آنجا، کانتینرها مجدداً در کشتی های فسکو بارگیری و مستقیماً به نووروسیک حمل میشوند. ترانزیت تایم کل مسیر ۴۵ روز است و این سرویس یک بار در ماه ارائه میشود. بیشتر جریان محموله ها به سمت روسیه شامل کالاهای مصرفی و فرآورده های صنایع سبک است، در حالی که ترافیک کالاهای ورودی از روسیه شامل محصولات چوبی، محموله های شیمیایی و مصالح ساختمانی است.

پاکستان - روسیه: فسکو محموله ها را از پاکستان در مسیر کراچی، موندرا، نووروسیسک تحویل می دهد. ترانزیت تایم از بندر مبدا تا بندر مقصد حدود ۲۳ روز است و این سرویس به صورت ماهانه انجام میشود.

 مالزی - روسیه: فسکو سرویس خود از هند به نووروسیسک را به بندر پورت کلانگ (بزرگترین بندر مالزی) نیز متصل کرده است. سرویس فیدر بین پورت کلانگ به موندرا هفته ای یک بار ارائه میشود و ترانزیت تایم آن ۱۰ الی ۱۱ روز و از موندرا به نووروسیسک تقریبا ۱۶ روز است. بیشترین جریان محموله از مالزی شامل انواع خوراکی ها و افزودنی های غذایی، روغن نارگیل، صابون و لاستیک است و واردات از روسیه به مالزی نیز شامل دانه های روغنی  غلات و همچنین کود میباشد. 

سرویس منظم Fesco Indian Line West که در مسیر نووروسیسک- ناواشیوا- موندرا – نووروسیسک فعالیت می کند، در فوریه سال جاری راه اندازی و در ماه آگوست، یک کشتی کانتینری جدید دیگر نیز به خط کشتیرانی تحویل داده شد که ترانزیت تایم از بنادر هند به نووروسیسک را به ۱۶ روز کاهش داد.

بخش عمده سهام گروه حمل و نقل فسکو از ابتدای نوامبر ۲۰۲۳ در اختیار شرکت دولتی انرژی هسته ای روسیه (روس اتم) قرار گرفته است. این موضوع بر انفطاف پذیری و توان مالی گروه حمل و نقل فسکو برای انجام اقداماتی که منجر به کاهش قیمت تمام شده برای حمل کانتینر بین روسیه و شرکای تجاری آن کشور  شود، افزوده است.

توسعه فعالیتها و سرعت عمل گروه حمل و نقل فسکو برای نقل و انتقال کانتینرها بین هندوستان و روسیه از طریق کانال سوئز و گسترش محدوده پوشش خدمات آن، موجب کاهش تقاضا برای عبور محمولات کانتینری از طریق کریدور شمال - جنوب شده است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.