| کد خبر: 262121 |

لوفت‌ هانزا برای حذف کربن به نیمی از برق تولیدی آلمان نیاز دارد

شرکت لوفت هانزا آلمان اعلام کرده است، برای حذف کربن از سوخت هواپیماهای خود به نیمی از برق تولیدی در آلمان نیاز دارد.

تین نیوز

شرکت لوفت هانزا آلمان اعلام کرده است، برای حذف کربن از سوخت هواپیماهای خود به نیمی از برق تولیدی در آلمان نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بلومبرگ، شرکت لوفت هانزا آلمان اعلام کرده است، استفاده از نفت سفید مصنوعی با آلودگی کمتر به عنوان سوخت، انرژی بسیاری مصرف می کند.

از این رو این شرکت هواپیمایی هشدار داده است، اگر بخواهد به سوخت های سبز مانند نفت سفید روی بیاورد، باید نیمی از کل برق تولیدی این کشور را مصرف کند.

کارستن اسپور، مدیرعامل لوفت هانزا گفت، سوخت های مصنوعی تولید شده با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر بهترین رویکرد برای حذف کربن از صنعت هوانوردی است.

وی افزود، با این حال، بعید است که به میزان کافی برق تولید شده با انرژی های تجدیدپذیر در آلمان برای تولید این نوع سوخت وجود داشته باشد.

اسپور در کنفرانس هوانوردی در هامبورگ گفت: «برای تولید سوخت کافی به حدود نیمی از برق آلمان نیاز داریم.»

وی افزود: «من فکر نمی کنم آقای هابک (وزیر امور اقتصادی آلمان) این برق را به ما بدهد.»

بر اساس این گزارش، سوخت های مصنوعی مانند نفت سفید که از آب مشتق می شود، از نظر مدیران صنعت هوانوردی تنها روش فنی مناسب برای حذف کربن از سفرهای هوایی است. این صنعت در حال کار بر روی نوعی از نفت سفید بدون کربن است که بیشتر هواپیما ها مدرن می توانند از آن استفاده کنند. با این حال، روند تولید آن به مقدار زیادی تولید برق از منابع تجدیدپذیر نیاز دارد.

تلاش برای حذف کربن از سفرهای هوایی در زمانی صورت می گیرد که آلمان مجبور است به واردات برق متکی است، زیرا دیگر نمی تواند نیاز خود را با برق تولید داخل برآورده کند.

بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا امسال پس از اینکه تصمیم گرفت ب واردات برق را افزایش داده است

پس از اینکه دولت آلمان تصمیم گرفت، آخرین نیروگاه های هسته ای باقیمانده این کشور را به نفع منابع انرژی تجدیدپذیر تعطیل کند، بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا مجبور شده است واردات برق در سال جاری را افزایش دهد.

آلمان همچنین به دلیل کاهش واردات انرژی از روسیه پس از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو در سال گذشته با مشکل مواجه است و این واردات اکنون تقریبا متوقف شده است. آلمان تا قبل از سال 2022 برای واردات تقریبا 40 درصد از گاز طبیعی به روسیه متکی بود.

روزنامه بیلد در مورد تصمیم دولت آلمان برای خاموش کردن نیروگاه های هسته ای این کشور با هدف رفتن به سمت انرژی های تجدیدپذیر نوشته بود، در راستای اجرای سیاست فاجعه بار رفتن به سمت انرژی های سبز در آلمان، نیروگاه های هسته ای در این کشور تعطیل شدند و حالا مردم آلمان برای رفع نیاز خود به نیرو، مجبورند از برق وارداتی از فرانسه و جمهوری چک استفاده کنند.

مدیران صنایع آلمان نسبت به کمبود قریب الوقوع برق که می تواند موضع رقابتی آلمان به عنوان قطب صنعتی را تحت الشعاع قرار دهد، هشدار داده اند.

پیش از این، هیلدگارد مولر، رئیس انجمن صنعت خودرو هشدار داده بود، آینده تولید خودرو در آلمان به دلیل قیمت های «سمی» انرژی در خطر است.

مولر در مصاحبه ای با ماریان جانیک، رئیس شرکت مایکروسافت آلمان گفت، آلمان به عنوان کشور فعال در صنعت خودرو به دلیل افزایش هزینه های انرژی، به میزان چشمگیری در حال از دست دادن جایگاه رقابتی بین المللی خود است.

جدیدترین نظرسنجی اتاق بازرگانی و صنعت آلمان نشان داده است، بیش از نیمی از شرکت های آلمانی اعتماد خود را به سیاست انرژی این کشور از دست داده اند و معتقدند، گذار به سمت انرژی های تجدیدپذیر و دور شدن از گاز روسیه به تجارت آنها آسیب می زند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.