| کد خبر: 255498 |

پیمایش هزار کیلومتر، فقط با ۱ دقیقه شارژ؛ انقلاب چینی ها در صنعت خودروهای برقی

دو خودرو جدید هونگچی با قابلیت‌هایی مثل پیمایش هزار کیلومتر و شارژ ظرف ۱ دقیقه، انقلاب چینی ها در صنعت خودروهای برقی را نشان می‌دهند.

تین نیوز

دو خودرو جدید هونگچی با قابلیت‌هایی مثل پیمایش هزار کیلومتر و شارژ ظرف ۱ دقیقه، انقلاب چینی ها در صنعت خودروهای برقی را نشان می‌دهند.
به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، خودروساز لوکس چینی هونگچی به‌تازگی طی نمایشگاه خودرو شانگهای سدان الکتریکی E001 و شاسی بلند الکتریکی E202 را به‌نمایش گذاشت. این دو محصول جدید که در آینده نزدیک به بازار اروپا راه پیدا می‌کنند، با قابلیت‌هایی نظیر پیمایش هزار کیلومتر با یک بار شارژ و شارژ کامل طی ۱ دقیقه نشان از انقلابی جدید به‌دست چینی ها در صنعت خودروهای برقی دارند.

 

هونگچی E202، انقلاب چینی ها در خودروهای برقی با پیمایش هزار کیلومتر

شاسی بلند الکتریکی E202 از باتری Qilin ساخته شرکت CATL تغذیه می‌کند و با یک بار شارژِ این باتری قادر به پیمایش مسافت حداکثر هزار کیلومتر خواهد بود. البته در مقطع کنونی جزئیات بیشتری درباره این خودرو موجود نیست. در واقع این خودرو هنوز در مرحله نمونه اولیه قرار دارد و رسماً یک « خودرو مفهومی » یا «کانسپت» در نظر گرفته می‌شود.

هونگچی E001، انقلاب چینی ها در خودروهای برقی با پیمایش هزار کیلومتر

سدان هونگچی E001 که بر پایه پلتفرم FME توسعه پیدا کرده و مثل E202 در مرحله کانسپت است هم شعاع حرکتی هزار کیلومتری خواهد داشت. البته اگر به‌طور دقیق‌تر توضیح بدهیم، شعاع حرکتی آن بر اساس چرخه CLTC چین هزار کیلومتر ارزیابی شده است. بنا بر چرخه WLTP اورپا، شعاع حرکتی این سدان با هر بار شارژ بین 850 تا 900 کیلومتر برآورد می‌شود. نسخه اولیه این خودرو هونگچی توانایی پیمایش 600 کیلومتر مبتنی بر همین چرخه را خواهد داشت که با استفاده از سیستم تعویض باتری ظرف یک دقیقه انرژی مورد نیاز برای آن فراهم می‌شود.

هونگچی E001، انقلاب چینی ها در خودروهای برقی با پیمایش هزار کیلومتر

به‌واسطه سیستم تعویض باتری مذکور، همان‌طور که از نامش برمی‌آید، راننده می‌تواند در یک جایگاه مشخص باتری خودرو برقی خود را با یک باتری کاملاً پُر تعویض کند. چنین پروسه‌ای از جهاتی به پر کردن باک بنزین خودروهای بنزین‌سوز مرسوم شباهت دارد که پیش از این، شرکت چینی Nio آن را به اجرا رسانده است.

و خودرو E001 و E202 نمایان‌گر چشم‌انداز هونگچی، خصوصاً برای بازارهای خارج از چین هستند و با قابلیت‌هایی نظیر پیمایش هزار کیلومتر با یک بار شارژ، از انقلاب چینی در حوزه خودروهای برقی حکایت دارند. در حال حاضر قیمت این دو خودرو جدید از هونگچی مشخص نیست ولی بنا به تحلیل کارشناسان حوزه خودرو، با قیمتی رقابتی روانه بازار خواهند شد. ضمن این، هونگچی صادرات محصولات خود به مناطق مختلفی از اروپا نظیر هلند، سوئد، آلمان، نروژ و فرانسه را در دستور کار قرار داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.