| کد خبر: 250901 |

◄ صدور پاسپورت دیجیتالی توسط یاتا/ انقلاب بزرگ در سفرهای هوایی

پاسپورت دیجیتالی توسط یاتا چند هفته دیگر آماده می شود.

تین نیوز

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) اعلام کرده است که پاسپورت دیجیتالی (مجوز سفر) کرونا تحت عنوان "Covid Travel Pass" که مدتی وعده اش را داده بود تا چند هفته آینده آماده می شود.

به گزارش تین نیوز ، گذرنامه الکترونیکی در قالب یک اپلیکیشن موبایل ایجاد شده است که باید ضمن کاهش محدودیت سفرهای هوایی و اقدامات قرنطینه ای دوران کرونا، اعتماد مسافران به این سیستم هوشمند را افزایش دهد.  

گذرنامه دیجیتالی اقدامی موثر در جهت تقویت بازاریابی

مجوز سفر یاتا (پاسپورت دیجیتالی)، اگرچه راه حل اساسی برای بهبود فوری سفرهای هوایی در سطح بین الملل نیست، اما بدون شک کمک شایانی در این راه به حساب می آید.

بر اساس گزارش گلوبال دیتا (Global Data) از سال 2020 تا کنون پروازهای بین المللی سال به سال به میزان 48.1 درصد کاهش یافته است. با توجه به کاهش قابل توجه تقاضای سفرهای هوایی ، اجرای طرح پاسپورت دیجیتالی باید در کنار آزمایش های قبل پرواز و همچنین واکسیناسیون ادامه یابد.

طبق پیش بینی ها، سفرهای هوایی در تابستان 2023 امکان پذیر خواهد بود و موفقیت فرآیند واکسیناسیون جهت از سرگیری سفرهای هوایی کوتاه مدت بین کشورهای توسعه یافته موثر خواهد بود.

با این حال، اعتماد پایین مسافران ممکن است بسیاری از مسافران را از سفر کردن با هواپیما باز دارد. بر اساس نظر سنجی گلوبال دیتا در سال 2020، 52 درصد از مسافران بین المللی در مورد سفرهای هوایی بین المللی کاملا یا بسیار نگران بوده اند، لذا پاسپورت دیجیتالی یاتا می بایست در جهت رفع این نگرانی ها کمک کند.

در حال حاضر، شرکت های هواپیمایی امارات ، قطر ایرویز، اتحاد و هواپیمایی ایرنیوزلند برای اجرای این طرح یاتا اعلام آمادگی کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.