| کد خبر: 247374 |

آغاز موج جدید نوآوری تردد شهری در آمریکا

مدیران بخش حمل ونقل بسیاری از شهرهای ایالات متحده آمریکا پس از یک گردهمایی از ایجاد تحولات جدیدی در زمینه تردد خبر دادند و مدعی شدند که موج بعدی نوآوری حمل ونقل به زودی آغاز می شود.

تین نیوز

مدیران بخش حمل ونقل بسیاری از شهرهای ایالات متحده آمریکا پس از یک گردهمایی از ایجاد تحولات جدیدی در زمینه تردد خبر دادند و مدعی شدند که موج بعدی نوآوری حمل ونقل به زودی آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز، اثرات مخرب مالی گسترش ویروس کرونا از یک سو و لزوم افزایش برابری میان مردم و به حداقل رساندن انتشار کربن در شهرهای جهان از سوی دیگر، ضرورت بهبود شیوه تردد را به تصویر کشید و مدیران را به اعمال اقداماتی کارآمد در این زمینه سوق داد. در این راستا، تحولات زیادی در زیرساخت های شهری اتفاق افتاد و مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری جای بسیاری از خیابان هایی را گرفت که تاکنون تا حد زیادی در مالکیت خودروهای موتوری قرار داشت. اثرات مثبت تغییرات به وجود آمده در حمل ونقل مدیران را به تأمل در مورد ایجاد تحولاتی دائمی در نحوه عبور و مرور شهری سوق داد که به نوآوری های بسیاری در این زمینه منجر شد.

شهرهای ایالات متحده آمریکا پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ نیز اقدامات بسیاری برای بهبود وضعیت تردد در شهرها و در نتیجه افزایش برابری میان شهروندان اعمال کرده بودند که تبعات مثبت زیادی را در پی داشت. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶، برنامه ریزان کلمبوس مرکز ایالت اوهایو به خاطر نوآوری های خود در زمینه تردد و افزایش برابری میان شهروندان توانستند جایزه ۵۰ میلیون دلاری چالش حمل ونقل شهر هوشمند آمریکا را از آن خود کنند. آن ها در پروژه خود به ایجاد نرم افزاری پرداختند که از قابلیت پرداخت اینترنتی هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی برخوردار بود، ضمن این که کاربران را قادر می کرد سفر خود را طراحی کنند. سایر پروژه هایی که برای رقابت توسط گروه های خلاق دیگر ارائه شد، مدیریت هوشمند پارکینگ ها، ارائه خدمات خودکار شاتل، نوآوری هایی جهت اتخاذ تردد از طریق وسایل نقلیه الکتریکی و کیوسک های مجهز به اینترنت پرسرعت رایگان را در بر می گرفت.

اگرچه این پروژه ها به طور گسترده در حال پیاده سازی در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا بود، با این حال اغلب آن ها در میانه راه به علت شیوع بیماری کووید -۱۹ متوقف شد. البته زمان زیادی نگذشت که مدیران و خود مردم از اهمیت تردد سبز طی دروان شیوع کرونا آگاه شدند و هر یک کوشیدند نقش مهمی در ترویج آن ایفا کنند.

طرح هوشمندسازی کلمبوس در ژوئن سال ۲۰۲۱ آغاز شد و تبعات مثبت و منفی بسیاری را به دنبال داشت، با این حال اغلب مدیران تجربه آن را بسیار ارزشمند تلقی کردند؛ چرا که طرح های متعددی در زمینه اشتراک خودرو و افزایش دسترسی مردم به وسایل حمل ونقل الکتریکی را در بر می گرفت. پس از آن، طرح نوآوری حمل ونقل کلمبوس به طور گسترده ای میان خلاقان شهر ترویج یافت و به ایجاد پروژه های مختلفی منجر شد که در ادامه به معرفی چند مورد از آن ها پرداخته می شود.

پیاده روی

پروژه LinkUS

ایجاد یک اکوسیستم حمل ونقل ایمن و با قابلیت دسترسی برابر به تمام شهروندان یکی از مهم ترین شعارهای خلاقان پروژه های ارائه شده در سراسر شهر به شمار می رود که تاکنون اقدامات بسیاری برای تحقق آن انجام شده است.

بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط محققان اوهایو، تا سال ۲۰۵۰ بیش از یک میلیون نفر به جمعیت کلمبوس افزوده خواهد شد که این امر می تواند فشار زیادی بر حمل ونقل شهری و زیرساخت های مربوطه وارد کند. مدیران کلمبوس با در نظر گرفتن این اتفاق محتمل به همکاری با نهادهای حمل ونقل در سایر شهرهای ایالت پرداخته و برنامه ای تحت عنوان LinkUS توسعه داده اند که پیاده سازی آن می تواند به طور قابل توجه وضعیت تردد در معابر شهری را بهبود ببخشد و تبعات مثبت آن را برای شهر و شهروندان به ارمغان بیاورد.

پیاده سازی این طرح به افزایش برابری در بخش حمل ونقل شهری میان شهروندان منجر خواهد شد، دسترسی راحت تر و ایمن تر آن ها را به مکان های عمومی مختلف و مشاغل در پی خواهد داشت و در نهایت به رشد اقتصادی و بهبود پایداری شهری کمک زیادی خواهد کرد.

توسعه دهندگان طرح LinkUS ادعا کرده اند که در آینده نه چندان دور، این برنامه را ارتقا خواهند داد و بهبودهایی در مسیرهای دوچرخه سواری شهری، فضاهای سبز، جاده ها و پیاده راه ها به وجود خواهند آورد.

دوچرخه سواری

رویکرد صفر

امنیت جاده از دیگر نگرانی های شهروندان و مدیران شهری به حساب می آید زیرا همواره بسیاری از مردم جان خود را در سوانح خیابانی از دست می دهند و بسیاری نیز راهی بیمارستان ها می شوند.

در این راستا، مدیران کلمبوس در مارس ۲۰۲۰ کمپین رویکرد صفر سوانح خیابانی را آغاز کردند تا از طریق آن، تردد خودروهای موتوری را در شهرها به حداقل برسانند و از طریق جایگزین کردن پیاده روی و دوچرخه سواری، ایمنی تردد را در سراسر شهر به طور قابل توجهی افزایش دهند.

اقدامات برنامه ریزان کلمبوس در زمینه رویکرد صفر سوانح خیابانی از اول آوریل ۲۰۲۱ آغاز شد و بودجه ای ۱۰ میلیون دلاری برای آن مورد استفاده قرار گرفت که در نتیجه آن، تقاطع هایی برای ایجاد توقف توسط رانندگان نصب شد و همچنین گسترش خیابان های دوطرفه به شکل گسترده ای انجام گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.