| کد خبر: 247107 |

اتصال فرودگاه وین به مسیرهای دوچرخه سواری شهر

مقامات اتریشی در حال گسترش زیرساخت های دوچرخه سواری شهر وین هستند و در تازه ترین اقدام، قرار است مسیر جدیدی را به سمت فرودگاه بین المللی شهر موسوم به شوخات احداث کنند.

تین نیوز

مقامات اتریشی در حال گسترش زیرساخت های دوچرخه سواری شهر وین هستند و در تازه ترین اقدام، قرار است مسیر جدیدی را به سمت فرودگاه بین المللی شهر موسوم به شوخات احداث کنند.

به گزارش تین نیوز، ساخت یک مسیر دوچرخه سواری جدید در وین آغاز شده است که قرار است شبکه دوچرخه سواری گسترده شهر را به فرودگاه وین متصل کند. این پروژه توسط مقامات پایتخت اتریش و همچنین ایالت فدرال «اتریش پایین» اداره خواهد شد. اگرچه فرودگاه بین المللی وین موسوم به شوخات برای شهر وین احداث شده است، اما در واقع خارج از محدوده اصلی شهر قرار دارد.

طرح توسعه فرودگاه بین المللی دوحه آماده بهره برداری قرار گرفت

در آینده، مردم می توانند در مسیری که از تردد خودروها تا فرودگاه جدا است، دوچرخه سواری و پیاده روی کنند. این مسیر بیش از دو کیلومتر طول خواهد داشت که تنها ۶۰۰ متر در قلمرو اداری وین قرار دارد و بقیه در اتریش پایین خواهد بود. این پروژه قرار است در سال ۲۰۲۳ تکمیل شود و شکاف زیرساخت دوچرخه سواری را در منطقه فرودگاه برطرف کند.

بسیاری از شهرهای اروپایی در چند سال گذشته زیرساخت های دوچرخه سواری خود را افزایش داده اند و تلاش می کنند افراد بیشتری را متقاعد کنند که خودروهای خود را کنار بگذارند. به تازگی شهرهایی مانند هامبورگ، برلین و وین پروژه های عظیمی را برای خیابان ها و بزرگراه های مختص دوچرخه سواری راه اندازی کرده اند.

هدف این پیشرفت های زیرساختی، مقابله با بعضی از بزرگترین معایب دوچرخه سواری است چراکه راندن این وسیله نقلیه پاک می تواند خطرناک باشد و مردم باید جاده را با خودروها و عابران پیاده به اشتراک بگذارند. بعضی از شهرها حتی ترجیح داده اند خیابان هایی را با اولویت دوچرخه سواری معرفی کنند، جایی که خودروها و دوچرخه ها در کنار هم هستند، اما خودروها نمی توانند از دوچرخه ها سبقت بگیرند. مسئله دیگر این است که پیمودن مسافت های طولانی، مثلاً از یک سمت شهر به سمت دیگر یا خارج از محدوده مشخص شده شهرداری، سخت و ناخوشایند است.

مسیر دوچرخه سواری جدید به سمت فرودگاه ، نقاط ضعیف از حیث زیرساخت دوچرخه سواری را به سایر مسیرها متصل می کند، در حالی که راهی را برای خروج از شهر و ورود به فرودگاه ارائه می دهد. این یعنی شهروندان می توانند دوچرخه های خود را تا کنار هواپیما برانند که ایده هیجان انگیزی است!

علاوه بر این، مقامات گفته اند مسیری که در حال ساخت آن هستند حدود سه متر عرض خواهد داشت و آن را به بخشی از بزرگراه های دوچرخه سواری وین تبدیل می کند.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.