| کد خبر: 244853 |

هشدار افزایش بیشتر قیمت بلیت هواپیما در اروپا

ویلی والش مدیرکل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی نسبت به افزایش بیشتر هزینه بلیت خطوط هوایی اروپایی به دلیل رشد سرسام آور بهای نفت هشدار داد.

تین نیوز

ویلی والش مدیرکل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی نسبت به افزایش بیشتر هزینه بلیت خطوط هوایی اروپایی به دلیل رشد سرسام آور بهای نفت هشدار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، «ویلی والش» مدیرکل "انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA)" در یک گفت‌وگوی تلویزیونی هشدار داده‌است که با افزایش هزینه‌های سوخت، قیمت بلیت‌های خطوط هوایی بدون شک بیش از پیش افزایش می‌یابد.

رئیس پیشین خطوط هوایی "بریتیش ایرویز" ضمن هشدار نسبت به افزایش بلیت هواپیما به دلیل رشد چشمگیر بهای انرژی، تاکید کرد این هزینه بی تردید بر سبد مصرف کننده تحمیل می‌شود.

والش با اشاره به اختلال و هرج و مرج در فرودگاه های اروپا و به ویژه فرودگاه هیتروی لندن افزود این  فرودگاه باید بهتر از این برای اختلال‌هایی که اکنون شاهدش هستیم، آماده می شد.

در پی این اظهارنظرها، سخنگوی فرودگاه لندن به عنوان پر رفت‌وآمدترین فرودگاه اروپا، این اظهارات والش را ناآگاهانه توصیف کرد.

ناظران دلیل اصلی افزایش بهای نفت را جنگ در اوکراین و متعاقب آن تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه روسیه عنوان کرده‌اند. آمریکا در حال حاضر ممنوعیت کامل واردات نفت را از روسیه اعلام کرده و انگلیس هم قرار است تا پایان سال واردات نفت روسیه را متوقف کند.

رهبران اتحادیه اروپا نیز گفته‌اند که تا پایان سالجاری میلادی واردات بخش عمده‌ای از نفت روسیه ممنوع می‌شود.

والش در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد که قیمت سوخت در حال حاضر در بالاترین سطح خود قرار دارد و حال آنکه نفت بزرگترین عنصر پایه هزینه شرکت های هواپیمایی است.

وی سپس ادامه داد: افزایش بلیت پروازها به دلیل رشد چشمگیر بهای نفت اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی در عین حال اعتراف کرد بسیاری از مسائلی که خطوط هوایی و فرودگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده ناشی از مشکل کمبود نیرو در پی بروز همه گیری کووید-19 است، اما از کاهش عمیق تعداد کارکنان بریتیش ایرویز در زمان ریاستش بر این شرکت هوایی ابراز پشیمانی نکرد.  

داده‌های آماری حاکی از آن است که اروپا از نظر بهای بلیت و لغو پروازها، مکانی است که هرج و مرج منجر به فشار بسیاری بر مسافران شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.