| کد خبر: 244617 |

راه اندازی سرویس حمل انواع کالا بین بنادر ایران و روسیه؛ به زودی

کشتیرانی دریای خزر نیز اعلام داشته که به زودی سرویس حمل انواع کالا و کانتینر را بین بنادر شمالی ایران و بندر ماخاچ قلعه در روسیه برقرار می کند.

تین نیوز

 از زمان وقوع بحران اوکراین، اکثر خطوط کشتیرانی معتبر جهان (البته به استثنای خط کشتیرانی چینی کاسکو - COSCO)، فعالیت خود را در بنادر روسیه به شدت کاهش داده اند و از همین رو، فورواردرهای روسی در صدد هستند تا سرویس لاینری مختص خود را از بنادر روسیه به چین و هند و بالعکس راه اندازی کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر،  شرکت Swift Line (یک خط کشتیرانی از گروه حمل و نقل سوئیفت) و شرکت Inteco Lines (بخشی از گروه حمل و نقل بار Inteco) سرویس حمل کانتینری مستقیم بین خاور دور، روسیه و چین را راه اندازی کرده اند.

 سرویس Swift Line، دو تا سه بار در ماه با استفاده از کشتی چند منظوره Sol Hongkong که در سال ۲۰۰۷ ساخته شده و ظرفیت حمل بیش از ۶۵۰ تی ای یو، از جمله ۳۰ کانتینر یخچالی را دارد، بین بندر وستوچنی روسیه و بنادر تیانجین و Taicang (چین) حرکت می کند.

 در همین حال، Inteco Lines، بندر وستوچنی روسیه را با استفاده از کشتی Shun Yue 19  با ظرفیت ۴۸۹ تی ای یو به بندر کینگدائو در چین متصل می کند و کشتی های  Shun Yue 13 و Shun Yue 18 با ظرفیت ۲۶۴ تی ای یو به بندر نینگبو تردد دارند.

 شرکت Inteco Lines قصد دارد تا فعالیت خود را در این زمینه افزایش هم بدهد و یک سرویس منظم به شنزن را برای گسترش شبکه حمل دریایی کانتینر خود اضافه نماید.

 شرکت حمل و  نقل روسی مودال (Modul) یک سرویس کانتینری برای حمل مستقیم و منظم کانتینر بین بندر سنت پترزبورگ و ناواشیوا (دومین بندر بزرگ هندوستان از لحاظ عملکرد کانتینری) با ترانزیت تایم ۲۵ روز راه اندازی کرده و گفته می شود تلاشهایی برای برقراری سرویس مشابهی از ناواشیوا به بندر نووروسیسک روسیه هم در جریان است.

 آلبرت لیکولت، مدیر عامل شرکت گلوبال پورتز روسیه در مورد این سرویس های جدید گفت: کمبود کانتینر در منطقه بالتیک که در ماه های اخیر شاهد آن بوده ایم، منجر به اختلال در تحویل محمولات بین المللی در سراسر شمال غرب روسیه شده و ما انتظار داریم که سرویس حمل دریایی کانتینر بین سنت پترزبورگ و هند، هم برای واردات و هم در زمینه صادرات مورد تقاضا باشد.

 طبق گفته آلفالاینر، ظرفیت ناوگان فعال خطوط کشتیرانی در داخل اروپا که به سنت پترزبورگ تردد دارند، از ۹۶۴۰۰ تی ای یو در اوایل فوریه ۲۰۲۲ به ۱۵۷۰۰ تی ای یو در اول ژوئن کاهش یافته است.

خطوط MSC و CMA CGM تنها ش هستند که هنوز سرویس خود را به بنادر روسیه و بالعکس تبلیغ می‌کنند و خطوط Unifeeder و کاسکو شیپینگ نیز کشتی‌هایی را در هفته‌های اخیر خارج از برنامه به سنت پترزبورگ فرستاده اند.

با وجود لایروبی نشدن کانال ولگا-دن و شرایط جوی دریای خزر (که در فصول مختلف سال جابجایی کانتینرها بین بنادر شمالی ایران و بندر آستاراخان را بیش از حد انتظار طولانی می کند)، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده آماده است با ترانزیت تایم ۲۵ روزه، کانتینرهای حاوی کالاهای وارداتی و صادراتی روسیه را بین بنادر ناواشیوا (هند) و آستاراخان (روسیه) از طریق کریدور شمال-جنوب و بنادر ایرانی واقع در خلیج فارس و دریای خزر با پیشنهاد کرایه حمل رقابتی جابجا کند.

کشتیرانی دریای خزر نیز اعلام داشته که به زودی سرویس حمل انواع کالا و کانتینر را بین بنادر شمالی ایران و بندر ماخاچ قلعه در روسیه برقرار می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.