| کد خبر: 240087 |

◄ آرژانتین به طرح تجاری کمربند و جاده چین پیوست

آرژانتین به طرح تجاری کمربند و جاده چین پیوست و بودجه‌ای به ارزش ۲۳.۷ میلیارد دلار برای پروژه‌های مختلف از پکن دریافت خواهد کرد.

تین نیوز

آرژانتین به طرح تجاری کمربند و جاده چین پیوست و بودجه‌ای به ارزش ۲۳.۷ میلیارد دلار برای پروژه‌های مختلف از پکن دریافت خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اسپوتنیک، ریاست جمهوری آرژانتین روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور به طرح تجاری کمربند و جاده چین پیوست و بودجه‌ای به ارزش ۲۳.۷ میلیارد دلار برای پروژه‌های مختلف از پکن دریافت خواهد کرد.

«آلبرتو فرناندز»، رئیس جمهور آرژانتین که در حال حاضر در چین به سر می‌برد، گفت: «این تصمیم راهبردی به دولت ملی اجازه می‌دهد تا موافقت نامه‌های مختلفی را امضا کند که تأمین مالی برای سرمایه گذاری ها و کارهای بیش از ۲۳۷۰۰ میلیون دلار را تضمین می‌کند.»

طرفین چینی و آرژانتینی یادداشت تفاهم در مورد همکاری در این طرح را امضا کرده اند.

بر اساس تفاهم نامه مذکور، ۱۳ سند همکاری بین نهادی مختلف در زمینه‌های گوناگون مربوط به توسعه سبز، اقتصاد دیجیتال، فضا، فناوری و نوآوری، همکاری آموزشی و دانشگاهی، کشاورزی، علوم طبیعی، رسانه‌های عمومی و انرژی هسته‌ای امضا شده و دو کشور قراردادی را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در آرژانتین با تأمین مالی چین امضا کردند.

کمربند و جاده پروژه بین المللی چین است که به دنبال ارتقای همکاری بین پکن و بیش از ۶۰ شریک تجاری آن در آسیا، آفریقا و اروپا و آمریکاست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.