| کد خبر: 220379 |

احتمال تعطیلی خطوط هوایی مالزی

خطوط هوایی مالزی اعلام کرد که در صورت عدم حمایت اجاره دهندگان هواپیما از آخرین طرح تغییر ساختاری این شرکت، مجبور به تعطیلی خواهد شد.

تین نیوز

 خطوط هوایی مالزی اعلام کرد که در صورت عدم حمایت اجاره دهندگان هواپیما از آخرین طرح تغییر ساختاری این شرکت، مجبور به تعطیلی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، مدیر عامل شرکت مادر خطوط هوایی مالزی روز شنبه اعلام کرد که در صورت عدم حمایت اجاره دهندگان هواپیما از آخرین طرح تغییر ساختاری این شرکت، مجبور به تعطیلی خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

رویترز روز جمعه گزارش داده بود که گروهی از شرکتهای لیزینگ این طرح تغییر ساختاری را رد کرده اند.

ایزام اسماعیل، مدیر اجرایی گروه حمل و نقل هوایی مالزی اعلام کرد که در صورت تصمیم اجاره دهندگان مبنی بر عدم حمایت از طرح تغییر ساختاری، این گروه "چاره ای جز تعطیل کردن" نخواهد داشت.

آقای ایزام در مصاحبه ای گفت: طلبکارانی وجود دارند که همین حالا توافق کرده اند اما عده دیگری نیز هنوز مقاومت می کنند و گروه دیگر هنوز مردد هستند.

"من باید کسانی را که مردد هستند با آنهایی که توافق کرده اند همسو کنم. من می دانم که مقدار قابل توجهی از طلبکاران توافق کرده اند.

ایزام در ادامه تأکید کرد که این طرح قرار است ترازنامه این شرکت هواپیمایی را طی 5 سال بازسازی کرده و با فرض بازگشت تقاضا در بازارهای داخلی و جنوب شرقی آسیا تا سه ماهه دوم و سوم سال 2022 به سطح سال 2019، در سال 2023 به نقطه تعادل سود و هزینه برسد.

این در حالی است که به گفته منابع آگاه، اجاره دهندگانی که ادعا می کنند مالک 70 درصد هواپیماهای اجاره شده به این گروه هواپیمایی هستند، این طرح را "نامناسب و دارای نقص مهلک" خوانده و متعهد شده اند که آن را به چالش بکشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.