| کد خبر: 188812 |

انفجار بزرگ در شهر غزنی در جنوب افغانستان

دقایق قبل انفجاری قوی در شهر غزنی در جنوب افغانستان رخ‌ داد. به گفته منابع امنیتی این انفجار در نزدیکی دفتر بازسازی ولایتی مربوط به آمریکا رخ‌داده است.

تین نیوز

دقایق قبل انفجاری قوی در شهر غزنی در جنوب افغانستان رخ‌ داد. به گفته منابع امنیتی این انفجار در نزدیکی دفتر بازسازی ولایتی مربوط به آمریکا رخ‌داده است.

به گزارش تین نیوز منابع امنیتی گفته‌اند یک خودرو نظامی نوع هموی که حامل مواد انفجاری بود، قبل از رسیدن به هدف شناسایی شد و زمانی که به دستور توقف نیروهای امنیتی توجه نکرد، هدف موشک آرپی‌جی قرار گرفت و منفجر شد.

سازمان ملل متحد با توجه به افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی و کاهش اطمینان فعالان تجاری به فضای اقتصادی، پیش‌بینی خود از متوسط نرخ رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را کاهش داد. این سازمان با معرفی جنگ تجاری به‌عنوان اصلی‌ترین ریسک موجود بر سر راه اقتصاد جهانی در مقطع کنونی، خواهان بازنگری در سیاست‌های اقتصادی و تجاری برخی کشورها شده است.

مقام‌های محلی در شهر غزنی افغانستان می‌گویند در اثر انفجاری که ساعتی پیش در این شهر رخ داد، چهار نفر کشته‌شده و ۱۷ نفر دیگر که سه تنشان نظامیان و بقیه غیرنظامی‌ بوده‌اند زخمی شدند. سخنگوی والی به بی‌بی‌سی گفت چهار مهاجم انتحاری قصد داشتند با خودرو وارد شهر شوند که از سوی نیروهای امنیتی شناسایی شدند و همین‌که به دستور ایست جهت بازرسی عمل نکردند، خودروی‌شان با آرپی‌جی هدف قرار گرفت و منفجر شد. گفته‌شده تمامی سرنشینان خودرو مهاجمان نیز در انفجار جان‌باخته‌اند. این مقام محلی گفت انفجار شدید بود و به خانه‌ها و مغازه‌های محل به‌شدت آسیب رسانده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.