| کد خبر: 188147 |

معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا ادامه دارد

الیس ولز معاون وزیر خارجه‌ آمریکا در دیدار با صلاح‌الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه‌ افغانستان، از موافقت واشنگتن با درخواست کابل برای معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر خارجه‌ آمریکا از موافقت واشنگتن با درخواست کابل مبنی بر معافیت بندر چابهار از تحریم‌های جدید آمریکا خبر داد.

الیس ولز معاون وزیر خارجه‌ آمریکا در دیدار با صلاح‌الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه‌ افغانستان، از موافقت واشنگتن با درخواست کابل برای معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا خبر داد.

بیش‌تر بخوانید:

صلاح‌الدین ربانی نیز در این دیدار از ادامه کمک های ایالات متحده به کابل قدردانی کرد.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان در ادامه با اشاره به روند مذاکرات صلح افغانستان، اجماع داخلی و منطقه‌ای را برای دست ‌یافتن به صلح پایدار در این کشور با اهمیت خواند.

گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی حاکی از آن است که معاون وزیر خارجه آمریکا که روز یکشنبه گذشته وارد کابل شده است، تاکنون با اشرف غنی رییس جمهوری ، عبدالله رییس اجرایی و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش تین نیوز، سه سال پیش، مسئولان سه کشور افغانستان، ایران و هند با امضای چندین موافقت‌نامه زمینه‌های سرمایه‌گذاری هند در پروژه بندر چابهار را فراهم آوردند.

این بندر همراه با خط آهن می‌بایست زمینه‌های انتقال و حمل کالاهای ساخت هند را به افغانستان و همچنین به دیگر کشورهای آسیای میانه فراهم آورد.

اهمیت این پروژه برای هند در این بود که این مسیر حمل و نقل از خاک و اراضی پاکستان عبور نمی‌کرد. پاکستان بارها در سایه تنش‌های خود با دولت‌های افغانستان و هند، اقدام به بستن مرزهای خود بر روی انتقال کالاهای هند کرده بود و پروژه بندر چابهار عملا می‌تواند راه‌حلی برای این مشکل باشد.

بر اساس اظهارات سخنگوی دولت افغانستان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در تماس‌های خود با مسئولان دولت ترامپ از آن‌ها خواسته بود که بندر چابهار را از مجازات‌های پیش‌بینی شده در دور دوم تحریم‌ها معاف کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.