| کد خبر: 171172 |

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

◄ تردد عادی کامیون‌های ایرانی‌ در مرزها

صف کامیون‌ها در مرز بازرگان مربوط به جمهوری اسلامی ایران نیست.

تین نیوز

تردد تمامی کامیون‌های ایرانی و وسایل نقلیه‌ که از سمت جمهوری اسلامی ایران قصد عزیمت به کشور ترکیه را دارند، بدون هیچ‌گونه مانع و محدودیتی در جریان است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها در خصوص تشکیل صف طولانی از کامیون‌ها در مرز بازرگان، رصد و بررسی وضعیت ترددها در مرز بازرگان حاکی است صف کامیون‌ها در مرز بازرگان مربوط به جمهوری اسلامی ایران نیست.

براساس این گزارش، صف احتمالی مربوط به خروجی‌هایی است که از سمت ترکیه به ایران می‌آیند و مربوط به توافقاتی است که ترکیه با کشورهای CIS مانند قزاقستان دارد.

برخی کشورها برای تردد ناوگان‌باری دیگر کشورها در خاک خود، توافقات دوجانبه داشته و به شکل برابر اقدام به صدور پروانه‌تردد برای کامیون‌های دو طرف می‌کنند، بنابراین صف شکل‌گرفته مربوط به همین کامیون‌ها و مشکلی است که دولت ترکیه در تامین این مجوزها داشته است و هیچ‌گونه ارتباطی با کشورمان ندارد و صرفا این کامیون‌ها به شکل ترانزیتی از خاک جمهوری اسلامی ایران عبور می‌کنند.

در حال حاضر علاوه بر کامیون‌های حامل مواد غذایی فاسدشدنی که دارای اولویت تردد هستند، سایر کامیون‌های ایرانی نیز بدون صف طولانی وارد ایران می‌شوند و اوضاع در مرز برای ایرانی‌ها کاملا عادی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.