| کد خبر: 131110 |

یونان سکان دار ثبت سفارش شناورهای فله بر و تانکر در میان رقبا

تین نیوز
از آغاز سال جاری میلادی تاکنون یونان توانسته است با سفارش 35 فروند شناور فله بر و تانکر جایگاه نخست را در میان شناورداران به خود اختصاص دهد.

 

به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از بخش معاملات سایت VesselsValue، از مجموع 119 فروند سفارش ساخت شناور فله بر و تانکر در سطح جهانی یونان با ثبت سفارش 35 فروند شناور توانست پلۀ نخست را از آن خود کند.

 

بر اساس این گزارش، شناورداران یونانی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون در مجموع سفارش ساخت 35 فروند شناور و به تفکیک 14 فروند فله بر و 21 فروند تانکر را ثبت کردند.
 
این گزارش ادامه داد: پس از یونان، آمریکا با سفارش 14 فروند شناور از آغاز سال جاری میلادی تاکنون در جایگاه دوم قرار گرفت. سنگاپور، نروژ و هلند به ترتیب با 10، هشت و شش فروند جایگاه سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
 
عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضا با توجه به تعداد شناورهای فعال و میزان بار در آینده ای نزدیک بهبود نمی یابد؛ چرا که در مجموع 66 میلیون DWT شناور فله بر و تانکر تا پایان سال جاری میلادی به ناوگان فله و تانکر اضافه خواهد شد که 47 درصد از لیست سفارشات ساخت شناورهای بخش فله و تانکر را به خود اختصاص می دهد.
 
طی پنج سال گذشته، منبع اصلی فاینانس و سرمایه گذاری در بازار ساخت شناورهای جدید از سوی سهام بخش خصوصی تامین می شد که اخیراً برای افزایش سرمایه در رکود بازار سرمایه گذاری های سنگینی را متقبل می شود.
 
بر همین اساس سهام بخش خصوصی سرمایه خود را در بخش تناژ شناورهایی که پیش از این تحویل شده اند، تزریق خواهد کرد تا بازگشت سریع سرمایۀ خود را شاهد باشند. این امر موجب کاهش فاینانس برای سفارش ساخت شناورهای جدید می شود و در نتیجه شکافی در تحویل شناورها از سوی یاردهای بزرگ کشتی سازی ایجاد می کند و در نهایت افزایش تمایل آنان را برای دریافت سفارش های جدید افزایش می دهد.
 
در اوایل سال جاری میلادی، همین امر و تزریق سرمایه از سوی بخش خصوصی به تناژ شناورها افزایش سفارش شناورها از سوی مالکان یونانی را در بازار رقابتی به همراه داشت.
 
از آغاز سال 2017 میلادی تاکنون ظرفیت یاردهای کشتی سازی کاهش یافت اما درخواست خرید از سوی بخش خصوصی همچنان ادامه دارد و این همان چیزی است که افزایش سفارشات طی پنج ماه گذشته را نشان می دهد.
 
یونان سکان دار ثبت سفارش شناورهای فله بر و تانکر در میان رقبا
یونان سکان دار ثبت سفارش شناورهای فله بر و تانکر در میان رقبا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.