| کد خبر: 118238 |

لجستیک دریایی اندونزی بهبود می یابد

تین‌نیوز| با شروع سال جدید میلادی، اندونزی اقدامات جدیدی را با هدف بهبود اقتصاد و کارآمدی بخش لجستیکی دریایی، آغاز کرده است.
 
به گزارش گروه بین الملل مانا، سایت خبری تحلیلی Fairplay.HIS با اشاره به اینکه اندونزی اقدامات جدیدی در راستای بهبود اقتصاد و کارآمدی بخش لجستیکی دریایی را در سال جاری میلادی، آغاز کرده، نوشت: بندر جاکارتای اندونزی در تلاش است بر اساس طرح ریزی جدید، امکان کسب سهام بیشتر تجارت ترانزشیب مربوط به کارگوی داخلی برای بنادر کشور، فراهم شود. 

علاوه بر این، اندونزی در نظر دارد از سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در بخش لجستیک دریایی حمایت بیشتری بعمل آورد و همچنین زمان تحویل کالا در بنادر از طریق مجمع الجزایر، را کاهش دهد.
این گزارش ادامه داد: سیستم مدیریت لجستیکی دریایی بهبود یافته که به صورت کارآمد جریانات کارگو را از منابع جزیره ای مختلف مدیریت کند، برای دولت اندونزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که می تواند هزینه های لجستیکی را به گفته بانک جهانی در حدود 24 درصد از تولید خالص داخلی GPD هستند، تقلیل دهد.
 
لازم به ذکر است: در 15 ژانویه سال جاری میلادی توافقی بین اندونزی و ژاپن صورت گرفت که به موجب آن بندرعمیق جدیدی در بندر Patimban با هدف تکمیل کارکردهایی هاب ترانزشیبی بندر جاکارتا، توسعه خواهد یافت.
بندرعمیق جدید با سرمایه گذاری به ارزش سه میلیارد دلار در اطراف 100 کیلومتری از بندر جاکارتا ساخته و ظرفیت جابجایی 7.5 میلیون TEU را در هر سال خواهد داشت.

ناگفته نماند بندر جاکارتا که عمدتا به نام Tanjung Priok شناخته می شود، به عنوان شلوغ ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر اندونزی مدیریت بیش از 50 درصد از ترافیک کارگوی ترانزشیبی کشور مذکور را برعهده دارد.
در سال 2016، بندر جاکارتا جابجایی 5.4 میلیون TEU را تجربه کرد که نسبت به 5.2 میلیون TEU در سال 2015، روند صعودی را به نمایش گذاشت.

در پایان این گزارش آمده است: بندر جاکارتا یک ترمینال کانتینری را در ماه سپتامبر سال گذشته راه اندازی کرد که به موجب آن، 1.5 میلیون TEU به ظرفیت موجود اضافه شد.         
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.